I sommer lanserte Ice et knippe filmer som viste hvor galt det kan gå når en aldrende «markedsavdeling» prøver å nå dagens unge. Nå kommer det en ny runde filmer, der gjengen feiler både med roasting, Julefinger og produksjon av raplåt.
– Vi ser at dette konseptet legges merke til og oppleves som nytt og annerledes, og at målgruppen har positive assosiasjoner knyttet til det. Det vi også ser er at det treffer bredt, også de som er over 29 år. Det handler nok om at folk på en eller annen måte kan kjenne seg igjen i at man gjerne ønsker å være på bølgelengde med de unge, enten det er i reklameverden eller som foreldre på hjemmebane, sier Camilla Nygaard, Lead Productions i Ice.
– Dette konseptet er gøy å jobbe idé på! I tillegg jobber vi med en herlig gjeng, både hos kunde og produksjonsbyrå, så vi har storkost oss, sier kreatørteamet i Nord DDB.
Morten Borgestad har nok en gang regi på filmene, som er produsert av FUS! og Halvor Lid. Kampanjen går på lufta 29. November i digitale flater, in-store, TV og kino.
Andre involverte
Camilla Nygaard
Lead Productions, Ice
Elise Angelsen
Brand and creative production supervisor, Ice
Mussa Dagnew
Lead Marketing, Ice
Jannicken Lampe
Head of Brand and Marketing, Ice