Ikke glem å ha det litt gøy på veien, med motorBysykkel
«Ikke glem å ha det litt gøy på veien» ble Bysykkels nye konsept, der kommunikasjonen skal minne Bergensere, Trøndere og Osloborgere om å senke skuldrene litt.
Siden elsparkesyklenes inntog, har Oslo- Bergen- og Trondheim bysykkel mistet relevansen. De elektriske konkurrentene kan parkeres hvor som helst. De kjører nesten av seg selv og en tur koster ikke så mye i seg selv.
Bysykkel er derimot det mest miljøvennlige alternativet og ikke minst er det sunt å sykle. Men «bra for helsa og kloden», er ganske kjedelige greier, som ikke gir noe særlig lyst til å sykle. Derfor spurte vi bysyklistene selv om hva som er bra med nettopp sykling.
– De dro frem godbiter som «horn på styret», «slædding», «pappbit i eikene», «hoppe fra fortauskanter»… Med andre ord en nesten barnslig frihetsfølelse - nostalgi!, sier fart director i Tante Randi, Zakarias Nadir.
Jony Ive vs Jon Iversen
«Ikke glem å ha det litt gøy på veien» ble Bysykkels nye konsept, der kommunikasjonen skal minne Bergensere, Trøndere og Osloborgere om å senke skuldrene litt. Ikke ta alt så seriøst. Leke litt! Og for å lansere konseptet, utviklet de like så greit et nytt produkt: MotorBysykkel. En bysykkel med motor!
– I klassisk Apple produktlanseringsstil fikk vi Bysykkels helt egne Jony Ive, sjefsingeniør Jon Iversen, til å fortelle om innovasjonen, i skjønn harmoni med macroshots av den deilige nyvinningen, legger tekstforfatter Glenn Haugen til.
– I tiden opp mot lansering slapp vi en teaserkampanje i alle tre byene, bestående av boards, teaserfilmer i sosiale medier, lydopptak som ble lekket, Jodel-tråder og en spilleliste på Spotify, som alle bygget opp mot den store avdukingen. Og da motoren var ute av sekken minnet vi byfolket i Trondheim, Bergen og Oslo om: ikke glem å ha det litt gøy på veien ;)
Involverte byråer
Careline Casayuran
Designer
Tomas Hogseth
Kreatør
Maria Schriwer
Kreatør
Fredrik Hinsch
Foto
Matthew Roman
Digital rådgiver
Andre involverte
Nanna Reiss
Ansvarlig hos kunde