Ikke glem å ha det litt gøy på veien, med motorBysykkel

«Ikke glem å ha det litt gøy på veien» ble Bysykkels nye konsept, der kommunikasjonen skal minne Bergensere, Trøndere og Osloborgere om å senke skuldrene litt.

Jony

Siden elsparkesyklenes inntog, har Oslo- Bergen- og Trondheim bysykkel mistet relevansen. De elektriske konkurrentene kan parkeres hvor som helst. De kjører nesten av seg selv og en tur koster ikke så mye i seg selv.

Bysykkel er derimot det mest miljøvennlige alternativet og ikke minst er det sunt å sykle. Men «bra for helsa og kloden», er ganske kjedelige greier, som ikke gir noe særlig lyst til å sykle. Derfor spurte vi bysyklistene selv om hva som er bra med nettopp sykling.

– De dro frem godbiter som «horn på styret», «slædding», «pappbit i eikene», «hoppe fra fortauskanter»… Med andre ord en nesten barnslig frihetsfølelse - nostalgi!, sier fart director i Tante Randi, Zakarias Nadir.

Jony Ive vs Jon Iversen

«Ikke glem å ha det litt gøy på veien» ble Bysykkels nye konsept, der kommunikasjonen skal minne Bergensere, Trøndere og Osloborgere om å senke skuldrene litt. Ikke ta alt så seriøst. Leke litt! Og for å lansere konseptet, utviklet de like så greit et nytt produkt: MotorBysykkel. En bysykkel med motor!

– I klassisk Apple produktlanseringsstil fikk vi Bysykkels helt egne Jony Ive, sjefsingeniør Jon Iversen, til å fortelle om innovasjonen, i skjønn harmoni med macroshots av den deilige nyvinningen, legger tekstforfatter Glenn Haugen til.

04 motor Bysykkel på Jodel
05 motor Bysykkel adshel Trondheim
05 motor Bysykkels helt egne spilleliste på spotify

– I tiden opp mot lansering slapp vi en teaserkampanje i alle tre byene, bestående av boards, teaserfilmer i sosiale medier, lydopptak som ble lekket, Jodel-tråder og en spilleliste på Spotify, som alle bygget opp mot den store avdukingen. Og da motoren var ute av sekken minnet vi byfolket i Trondheim, Bergen og Oslo om: ikke glem å ha det litt gøy på veien ;)

Andre involverte

N

Nanna Reiss

Ansvarlig hos kunde