Jakten på barnas banksjef
Apriil har laget rekrutteringskampanje for den nye banksjefen i Kongeparken i Rogaland.
Aktuelt byrå
Apriil procontra
Når SpareBank 1 SR-Bank skal åpne bank i Kongeparken, en av Norges største fornøyelsesparker, da trenger de selvsagt en ny banksjef. Og det kan ikke være hvem som helst – her trengs det en dyktig, muligens uerfaren banksjef mellom 8 og 12 år, med evne til å sjarmere både unger og foreldrene deres i senk og inn i hvelvet.
Rekrutteringskampanjen på Facebook, Instagram, LinkedIn og Finn.no ga hele 60 søknader. Selv om konkurransen var knivskarp, var Herman (8) en overlegen vinner. Makan til kameratekke!
Banksjefen promoterte filialen sin på forbilledlig vis i forkant av åpningen, gjennom flere filmer i sosiale medier. Lokalavisene skrev også om den unge banksjefen, og på LinkedIn gledet SR-Banks ansatte seg til å få en ny kollega.
På åpningsdagen klippet banksjef Herman selvsagt snora, til stor glede for alle de trippende, nye bankkundene.
Både stillingsutlysningen og filmene med Herman fikk masse likes og delinger i alle kanaler – men det viktigste av alt: Jakten på den nye banksjefen viste fram en bank av og for ekte mennesker, en bank med rom for lek og gleding. Sånt blir det intern stolthet, styrket merkevare – og glade bankkunder av.
Involverte byråer
Jon Arne Tjelta
Kreatør
Kristine Haukali
Digital markedsfører
Benedicte Veggeland Hvidsten
Digital markedsfører
Sander Eriksen
Filmfotograf
Andre involverte
Randi Bjerke Øglænd
Kreativ leder i SpareBank 1 SR-Bank
Monica Sandve
Sponsoransvarlig i SpareBank 1 SR-Bank