Jakten på barnas banksjef

Apriil har laget rekrutteringskampanje for den nye banksjefen i Kongeparken i Rogaland.

Cover Barnas banksjef 3

Når SpareBank 1 SR-Bank skal åpne bank i Kongeparken, en av Norges største fornøyelsesparker, da trenger de selvsagt en ny banksjef. Og det kan ikke være hvem som helst – her trengs det en dyktig, muligens uerfaren banksjef mellom 8 og 12 år, med evne til å sjarmere både unger og foreldrene deres i senk og inn i hvelvet.

Rekrutteringskampanjen på Facebook, Instagram, LinkedIn og Finn.no ga hele 60 søknader. Selv om konkurransen var knivskarp, var Herman (8) en overlegen vinner. Makan til kameratekke!

Banksjefen promoterte filialen sin på forbilledlig vis i forkant av åpningen, gjennom flere filmer i sosiale medier. Lokalavisene skrev også om den unge banksjefen, og på LinkedIn gledet SR-Banks ansatte seg til å få en ny kollega.

På åpningsdagen klippet banksjef Herman selvsagt snora, til stor glede for alle de trippende, nye bankkundene.

Banksjefen ønsker velkommen.
Fra bankens overvåkningskamera.

Både stillingsutlysningen og filmene med Herman fikk masse likes og delinger i alle kanaler – men det viktigste av alt: Jakten på den nye banksjefen viste fram en bank av og for ekte mennesker, en bank med rom for lek og gleding. Sånt blir det intern stolthet, styrket merkevare – og glade bankkunder av.

Bakomfilmen.

Involverte byråer

Apriil profilbilde 1
Apriil procontra
J

Jon Arne Tjelta

Kreatør

K

Kristine Haukali

Digital markedsfører

B

Benedicte Veggeland Hvidsten

Digital markedsfører

Unnamed
Vinterfilm Filmproduksjon
S

Sander Eriksen

Filmfotograf

Andre involverte

R

Randi Bjerke Øglænd

Kreativ leder i SpareBank 1 SR-Bank

M

Monica Sandve

Sponsoransvarlig i SpareBank 1 SR-Bank