JCP PRAD og OBOS skal få unge til å gå i operaen: – Rører deg uansett alder

OBOS og JCP PRAD vil inspirere de unge til å gå i operaen.

Obos presenterer Operaen 16 9

OBOS ønsker i samarbeid med Operaen å få flere unge til å oppleve og oppdage opera. I første omgang med et mål om å selge ut en forestilling av «Madama Butterfly» til 20-30-åringer. Oppdraget med å inspirere unge til å ta turen gikk til JCP PRAD.

– Vi tror mange unge vil ha glede av å gi opera en sjanse, og tenker de fleste faktisk vil bli positivt overrasket. Opera er ikke forbeholdt eldre, forestillingene rører deg uansett alder, forteller kreatørene bak kampanjen, Christian Kruse og Hanna Sverdrup.

Løsningen ble å vise følelsene man går gjennom når man ser en opera.

– Ved å vise ansiktene til ulike unge mennesker som ser en opera, og følelsene som oppstår, håper vi å skape nysgjerrighet, og et ønske om å oppleve det selv. Filmene er inspirert av scener fra store filmer som «Pretty Woman», «Once Upon a Time in Hollywood» og «Cinema Paradiso», forteller de.

Til kampanjen er det laget filmer og tatt bilder til sosiale medier.


Obos presenterer Operaen 9 162
Obos presenterer Operaen 9 165
Obos presenterer Operaen 9 16
Obos presenterer Operaen 9 163
Obos presenterer Operaen 9 166
Obos presenterer Operaen 9 164

– Vi likte godt at ideen er så enkel og tydelig, samtidig som den spiller på følelsene man får av å gå i operaen. Uttakene oppleves som genuine, og viser godt hvordan mange av de som ser opera for første gang reagerer, sier Hege Irene Asplund sponsoransvarlig kultur og sosio i OBOS.

Forestillingen finner sted 13. mars, og er kun åpen for publikummere under 30.

– Billettsalget er godt i gang, og vi håper på å fylle salen. Vi tror mange liker opera, men ikke vet det selv fordi de ikke har prøvd. Vi håper så mange som mulig tar turen for å oppleve et fantastisk stykke og en kunstform de kanskje ikke er kjent med fra før, avslutter Hege Irene Asplund.

Involverte byråer

95769 9dfb8 original
JCP PRAD
H

Hanna Sverdrup

Kreatør

A

Alexander Herlev

Film

M

Marius Finckenhagen

Foto

S

Sunniva Richardsen

Design

R

Robin Aasen

Animasjon

V

Vidar Winsland

Rådgiver

S

Salima Jobarteh

Styling

Involverte

H

Hege Irene Asplund

Sponsoransvarlig kultur og sosio i OBOS