JCP ville gi noe tilbake til nærmiljøet – pusset opp nabolagsbutikken

Byrået i Akersbakken bestemte seg for å gi nærbutikken borti gata en skikkelig makeover.

Thulasy Identitet 11 interiør

Nærbutikken Thulasy i Uelands gate ble et viktig sted for mange av de ansatte hos JCP under pandemien. Uten kantine på huset, var det mange som vendte seg til den lille butikken når det skulle handles lunsj.

– Det gikk hundrevis av Thulasy-bagetter på JCP-kontorene i løpet av pandemien. Skulle du ned for å handle, var sannsynligheten stor for at du møtte en kollega som skulle det samme, forteller CEO i Kommunikasjonshuset JCP, Lars Terje Grorud.

Lars Terje Grorud Thulasy
Lars Terje Grorud, CEO i JCP.

– Du kan på mange måter si at Thulasy ble en del av JCP-huset, og da vi sammen satt oss ned for å se om det var noe vi kunne gjøre for nærmiljøet for å feire at vi var tilbake til hverdagen var valget enkelt. Thulasy har sett lik ut så lenge jeg kan huske, og vi ønsket å gi stedet en skikkelig makeover.

Grorud forteller at hele kommunikasjonshuset, som består av JCP Event, JCP Travel, JCP Arena, JCP PRAD og Retail Factory gikk i sving med oppgaven.

– Det var alle mann til pumpene, og vi skulle ikke spare på noe. Manoharan, som eier butikken, skulle ikke betale en krone av egen lomme. Det hele var litt som en episode av «Extreme Makeover».

Se casefilmen her.

– Vi designet en helt ny visuell profil, som skulle prege butikken både utvendig og innvendig. Da denne var i boks sendte vi Manoharan og familien på utflukt med sjøfly, mens vi gikk i gang med selve oppussingen av butikken, sier Grorud.

Det hele ble toppet 4. november på den årlige JCP-festen sin hedret Thulasy. Samme uken prydet også Thulasy utendørsreklame bybildet.

Thulasy Før
Thulasy før.
Thulasy Identitet 1 fasadex
Thulasy oppusset.
Thulasy Identitet 7 fasade
Thulasy Identitet 8 fasade
Thulasy Identitet 9 bukk
Thulasy Identitet 10 adshel
Thulasy Identitet 11 interiør

– Det er alltid like gøy å være innom butikken og se de ansatte gå rundt i t-skjortene vi laget til dem med den nye logoen, og drikke av de splitter nye kaffekoppene. Vi er veldig glade for at Manoharan og familien har satt så pris på det som er gjort, samtidig som vi har fått vist frem alle de fantastiske kompetansene vi har. For oss i JCP har det vært et givende og morsomt prosjekt, og det er lett å se på Manoharan at han setter pris på det vi har gjort. I et selskap som i stor grad jobber med å gi folk gode opplevelser, er det akkurat sånn vi liker at ting er, avslutter Lars Terje Grorud.

Involverte byråer

95769 9dfb8 original
JCP PRAD
M

Morten Forbech Vinje

Regissør

M

Marius Finckenhagen

Fotograf

A

Alexander Herlev

Filmfotograf

R

Robin Aasen

Animatør

M

Martin Pira

Head of Creative strategy

F

Fredrik Lie

Innholdsprodusent

K

Kaja Spjelkavik

Designer

M

Mathilde Paulsen

SoMe Rådgiver

L

Lars Terje Grorud

CEO JCP

J

Jarle Ring

Rådgiver / Merchandiser

Retail Factory
T

Tommy Stiansen

Byråleder / Merchandiser

J

Joakim Witberg

Prosjektleder / Merchandiser

J

Joachim Breen

Prosjektleder / Merchandiser

JCP Event
N

Nina Myhre

Prosjektleder

M

Madeline Børgesen

Prosjektleder

JCP Arena

JCP Travel
M

Morten Christiansen

Byråleder /Flykaptein

Andre involverte

C

Cengiz Al

Influencer

A

Alexander Bonsaksen

Influencer