Jensen – It’s not just a bed

Involve har jobbet ut ny kommunikasjon for Jensen senger, både for Norge og internasjonale markeder.

89905 f2a52 original
89906 70a31 original
89906 70a31 original
89907 649aa original
89908 1e489 original
89909 f1d91 original

Konseptet posisjonerer Jensen som en sengeprodusent som ligger i forkant av utviklingen, tuftet på 70 års erfaring med innovasjon, moderne håndtverk og godt design.


– Vi har i lengre tid jobbet prosess sammen med Jensen med utvikling av merkevaren, som nå også har resultert i konkrete arbeider, sier strategisk rådgiver Kjetil Væhle.


– For i dag er en seng mer enn et godt sted å sove, det er et og et møbel du kan vise frem, en lekeplass for hele familien, og et sted å jobbe.


Arbeidene er basert på ​målgruppenes behov og drivere avdekket gjennom analyser Jensen har fått gjennomført.


Norsk merkevare


– Det har vært en spennende utfordring å lage kommunikasjon som skal fungere i mange markeder for en kjent merkevare som Jensen, forteller kreativ leder Celine Sagenes.


– Selv om Jensen er en veletablert merkevare her i Norge så er det ikke alle som har fått med seg at merkevaren er norsk og produseres i Svelvik utenfor Drammen. Sengene er inspirert av norsk natur og dette ønsker vi å belyse i den nye kommunikasjonen​. I arbeidet har vi også​ utviklet brand- og annonse guide, samt materiell for intern bruk.

Involverte byråer

22366 65bab original

Involve!