Konseptet posisjonerer Jensen som en sengeprodusent som ligger i forkant av utviklingen, tuftet på 70 års erfaring med innovasjon, moderne håndtverk og godt design.
– Vi har i lengre tid jobbet prosess sammen med Jensen med utvikling av merkevaren, som nå også har resultert i konkrete arbeider, sier strategisk rådgiver Kjetil Væhle.
– For i dag er en seng mer enn et godt sted å sove, det er et og et møbel du kan vise frem, en lekeplass for hele familien, og et sted å jobbe.
Arbeidene er basert på målgruppenes behov og drivere avdekket gjennom analyser Jensen har fått gjennomført.
Norsk merkevare
– Det har vært en spennende utfordring å lage kommunikasjon som skal fungere i mange markeder for en kjent merkevare som Jensen, forteller kreativ leder Celine Sagenes.
– Selv om Jensen er en veletablert merkevare her i Norge så er det ikke alle som har fått med seg at merkevaren er norsk og produseres i Svelvik utenfor Drammen. Sengene er inspirert av norsk natur og dette ønsker vi å belyse i den nye kommunikasjonen. I arbeidet har vi også utviklet brand- og annonse guide, samt materiell for intern bruk.
Involverte byråer
Involve!