Jon Almaas leder Åndenes makt i ny humorkampanje
I TVNorges kampanje for humorhøsten 2017 blir kanalens komikere plassert i programmer hvor de ikke hører hjemme.
Aktuelt byrå
Good Morning
Både Jon Almaas og skeptikeren Harald Eia får prøve seg i Åndenes makt. Calle Hellevang-Larsen og Magnus Devold forsøker å lede 71° nord, mens Else Kåss Furuseth sliter fælt som stemmen i 4-stjernes middag. I TVNorges kampanje for humorhøsten 2017 blir kanalens komikere plassert i programmer hvor de ikke hører hjemme.
– Vi er bortskjemt med en fantastisk gjeng med komikere her på TVNorge, og vi prøver hvert år å lage minst én kampanje som tar for seg satsingen vår med dem. Vi kom på tanken om å lage en slags mash-up der vi putter humoristene våre inn i noen av TVNorges mest kjente programformater utenfor humorsjangeren, for virkelig å understreke hvor talentene deres ligger. Hvordan ville de løst et slikt rollebytte? Jeg likte ideen kjempegodt, og syns humorlaget leverer suverent, sier kreativ leder i TVNorges markedsavdeling, Katja Krogh.
– Tar humor på alvor
– Ved å tulle med sine egne programmer også utenfor humorsjangeren, underbygger jo TVNorge nettopp dette med at de tar humor på alvor. Det er forfriskende å jobbe med en så sterk merkevare som evner å være uhøytidelig på egne vegne, sier AD i Naug & Venner, Thorbjørn Naug.
– TVNorge har vist at de tar humor på alvor ved å tiltrekke seg Norges aller beste komikere. Men hvor god jobb hadde disse humoristene gjort for kanalen om de ikke fikk frie tøyler til å lage det programmet de selv helst vil lage? Dette var en tanke vi ønsket å leke med i TVNorges humorkampanje denne høsten, sier Silje Helene Fjeld, kreativ leder og tekstforfatter i Naug & Venner.
TVNorge og Discovery har utviklet kampanjen i samarbeid med reklamebyrået Naug & Venner og produksjonsselskapet Willy Nikkers, med Arild Fröhlich på regi. Kampanjen består av seks filmer som skal gå lineært på TVNorge, samt flere lengre versjoner tilpasset sosiale medier.