Kald kampanje fra WAL

We Are Live med kald kampanje fra Jotunheimen for Mitsubishi Electric varmepumper.

Varmepumpe1

Volvo Trucks satte standarden for Show vs Tell da det kreative teamet, Ola og Kristian var unge og formbare. De har lett etter en kunde som var modige nok til å bruke de samme mekanismene siden. Etter 11 års leting fant de Øystein og Tommy fra Mitsubishi Electric.

– Fra første kundemøte har vi lurt på hva en varmepumpe faktisk kan varme opp, og hvordan vi kan vise det frem som en ubestridelig sannhet. Prosjektet fikk fart da produktsjefen sa at å holde en uisolert shippingcontainer varm gjennom en hard vinternatt ikke var noe problem. Containeren hadde togbilletter til Trondheim og skulle videre derfra på et lasteskip til Svalbard. Så stengte Svalbard på grunn av korona, forteller teamet.

Da samfunnet kom til hektene igjen var det Mitsubishi Electric som tok opp tråden. Den ombygde containeren sto på en parkeringsplass utenfor kontorene deres som en antiklimatisk rustrød installasjon. Det ble aldri førstevalget Svalbard, men et navnløst sted så langt inne i Jotunheimen at vi måtte brøyte veien dit selv, ble et ganske bra alternativ.

Filmene er kun fargejustert og lydlagt. Alt man ser skjer direkte i kamera. Det er ingen klipping – bare lange kjøringer av en kameramann montert fast bakpå en snøscooter.

Play adshel mall mockup motiv03
210916 ME mockups Annonser flat
210916 ME mockups SOME

Andre involverte

S

Silje Rekk

Klipp