Oppgaven var å lage markeringer som kunne gjennomføres over hele landet av lokale frivillige, på lavt budsjett og i tråd med strenge smittevernregler.
– Vi ville vise at felleskapet fortsatt finnes, selv om det blir en annerledes Pride-markering. Og det vil vi gjøre ved å engasjere lokale kunstnere eller lokale frivillige til å utsmykke en del av en gate, en tunell eller kanskje benkene på torget i Prides regnbuefarger, forteller Kari Sørby og Hannah Hagtvet Hjeltnes, kreatørene bak kampanjen.
Løsningen ble en stafett-aksjon mellom de norske byene som skulle hatt festivaler i løpet av året, under slagordet «Kjærlighet overalt uansett!».
– I tillegg til at kampanjelogoen er et filter på sosiale medier, har vi laget en fysisk sjablong av den. Slik kan kampanjebudskapet tas i bruk på mange måter, både som stensil for maling på flater eller som en ramme man kan fylle med det man vil, sier teamet.
Pride blant annet i Nord Troms, i Bergen og i Oslo, og alle steder er det planlagt utsmykninger. I tillegg til synlige utsmykninger i bybildet, håper Dinamo at slagordet og filtrene «Kjærlighet overalt uansett!» blir godt brukt på digitale flater.
– For det er jo det det handler om, at kjærligheten er her og fortsetter å eksistere, overalt og uansett, avslutter kreatørene fra Dinamo.