
Kjipeforeldre.no er en nettside rettet mot tenåringsforeldre som vil hjelpe barna sine å unngå ubehageligheter i møte med alkohol. Bak siden står alkovett-organisasjonen Av-og-til, som etter en byråkonkurranse tidligere i år valgte Anorak til å utvikle kreativt konsept. Første film – om stuping i fylla – ble lansert rett før sommerferien, skapte stort engasjement og mange hundre tusen visninger. Nå er også andre og tredje film ute, om henholdsvis heftige drikkeleker og anskaffelser fra sprittaxi som tema.
Her ser du de tre filmene samlet:
Keitete omsorg
– Navnet Kjipe Foreldre var allerede innarbeidet hos kunden, så vår jobb var å skape et konsept for historier som viser hvorfor dette er viktig, men også forklarer det navnet litt. Kjip er det jo ingen som vil være, men kanskje filmene får fram litt av omsorgen som ligger bak de keitete framstøtene fra foreldrene i filmene, sa kreatørteamet i Anorak, Ingrid Lea og Stein Simonsen, da konseptet først ble lansert. Filmene går primært i digitale kanaler, men brukes også i forbindelse med kurs og foreldremøter rundt om i landet.
Involverte byråer

Janne Espevalen
Kundeansvarlig rådgiver,
Camilla von Borcke
Prosjektleder
Eivind Landsvik
Regissør