Kongsberg Agenda: Inspirerer til endring ved å forene mennesker og teknologi

Identitet, merkevareplattform og nettside for Kongsberg Agenda – Norges viktigste møteplass for alle som brenner for teknologi, industri, forretningsvirksomhet og utdanning.

Bilde 14 07 2022 klokken 10 08

Våren 2022, fikk DAYTWO i oppdrag av Kongsberg Næringsforum å utvikle identitet, merkevareplattform og web-løsning for et helt nytt event på Kongsberg. Denne nye arvtageren til Kongsbergdagene, satte som mål å bli Kongsberg sitt svar på Arendalsuka – men der hovedtemaet er teknologi, og hvordan det er sentralt i løsningene for en bedre verden – for samfunnet, næringslivet og utdanning.

Agenda teaser

Utfordring

Kongsberg har lange tradisjoner i industrien og utvikler teknologi i verdensklasse. Men store deler av befolkningen føler seg ikke som en del av denne identiteten de tunge industrigigantene i byen representerer. Derfor var det behov for et event som inkluderte alle, for å bygge stolthet og entusiasme rundt teknologi for alle – ikke bare de som jobber i teknologiselskapene. Oppdraget var altså ikke å utvikle en teknologi-identitet, men et univers som appellerte bredt, fra lokale kjøpmenn og byens unge – til toppsjefer, politikere og samfunnsaktører fra hele Norden.

Folk1
Stage2
Stage1
Banner
Stage3
Folk2
Board1

Navn

Det startet med navnet. Vi trengte et navn som ikke var begrensende, og ikke ekskluderende. Noe som kunne representere hele bredden, høyt og lavt, og gi mening og retning gjennom alt innholdet som skulle fylles under uke 25 hvert år. Kongsberg Agenda ble svaret, som tittel på «Norges viktigste møteplass for alle med hjerte for teknologi, industri, næringsliv og kompetanse.»

Konsert bigbang
Konsert madcon
Gata
Bokbad zaman
Bokbad abid
Bokbad martin

Visuell Identitet

Den visuelle identiteten ble tydelig festivalpreget, leken og lett – men universell nok til å kunne bekle samfunnsdebatter og industriseminarer, såvel som underholdning og tivoli. Sentralt i uttrykket var enkle geometriske former, som symboliserer dynamikken i debattene, forandring og teknologisk fremskritt.

Tote4
Tote3
Tote2
Tote1

Nettsiden

Med over 170 arrangementer, hadde arrangøren behov for å raskt kunne oppdatere kalenderen med innhold som skulle fordeles på de fire dagene.

Nettsiden ble bygget på Craft CMS med full fleksibilitet på fargepaletter og moduler.

Macbook1
Macbook4
Macbook3
Macbook2
Macbook5

Involverte byråer

DAYTWO