Kunsten å se fremover
Peugeot lanserer sin nye merkevarekampanje og benytter anledningen til å rette blikket mot fremtiden.

– Neste år vil være et svært spennende år for Peugeot, og vi ønsker å benytte avslutningen på 2022 til å se fremover mot neste år. 2023 vil være året hvor Peugeot lanserer en rekke nye elektriske modeller tilpasset norske behov og målgrupper, sier markedssjef i Peugeot, Stine Fratras.
Peugeot har alltid hatt det franske og sofistikerte ved seg, noe som også kommer tydelig til uttrykk gjennom merkevareløftet «kraften i karisma». Dette løftet skal prege alt Peugeot gjør - også i kommunikasjonen.
Det er Geelmuyden Kiese som har utviklet Peugeots nye konsept og merkevarekampanje.
– Peugeots merkevareløfte forplikter, sier kundeansvarlig Pål Drage i Geelmuyden Kiese.
– Vi har valgt å løfte blikket på Peugeots vegne, og utviklet et konsept vi har valgt å kalle «Kunsten å se fremover». Vi mener dette sammenfatter og forener alt Peugeot står for på en god måte.
«Kunsten å se fremover» peker både på den designmessige kraften som alltid har ligget i Peugeot, men også den fremtidsoptimismen og innovasjonskraften som preger Peugeot. Spesielt med tanke på neste år, som Peugeot internasjonalt omtaler som «our electric year».
– I utviklingen av konseptet ønsket vi å ta dette på alvor, og bestemte oss for rett og slett å se Peugeot som kunst. Dette ble selve rammen for hele kampanjen, sier kreativt team Trygve A. Tønnessen og Ole Henrik Stubberud i Geelmuyden Kiese.
– I tillegg til kampanjen som vil gå som en kunstutstilling i tradisjonelle kanaler, har Peugeot også fått kunstneren Lars Gangdal til å tolke «Kunsten å se fremover». Kunstverket blir vist frem i ulike flater og på vernissage sentralt i Oslo, og i dette arbeidet har det vært et veldig godt lagspill mellom Geelmuyden Kiese, Starcom og Peugeot, avslutter Pål Drage.
Involverte byråer

Lisa Canneaux
Prosjektleder
Tina A. Hansen
Prosjektlkoordinator
Glenn Ruben Carlsen
Formgiver
Ingvild Ragnhild Selliaas
Formgiver
Ronny Donberg
Ferdiggjører

Martine Nerland
Client Service Manager
Agnar Aldridge
Strategy Director
Andre involverte
Stine Fratras
Markedssjef Peugeot
Karoline Gran Syverse
Markedskoordinator Peugeot
May Britt Finseth
Markedskoordinator Peugeot
Glenn Røkeberg
Fotograf