Kunsten å se fremover

Peugeot lanserer sin nye merkevarekampanje og benytter anledningen til å rette blikket mot fremtiden.

Peugeot Kunsten D2 2

– Neste år vil være et svært spennende år for Peugeot, og vi ønsker å benytte avslutningen på 2022 til å se fremover mot neste år. 2023 vil være året hvor Peugeot lanserer en rekke nye elektriske modeller tilpasset norske behov og målgrupper, sier markedssjef i Peugeot, Stine Fratras.

Peugeot har alltid hatt det franske og sofistikerte ved seg, noe som også kommer tydelig til uttrykk gjennom merkevareløftet «kraften i karisma». Dette løftet skal prege alt Peugeot gjør - også i kommunikasjonen.

Det er Geelmuyden Kiese som har utviklet Peugeots nye konsept og merkevarekampanje.

Peugeot Kunsten Gatefold 1a
Peugeot Kunsten Gatefold 1b

– Peugeots merkevareløfte forplikter, sier kundeansvarlig Pål Drage i Geelmuyden Kiese.

– Vi har valgt å løfte blikket på Peugeots vegne, og utviklet et konsept vi har valgt å kalle «Kunsten å se fremover». Vi mener dette sammenfatter og forener alt Peugeot står for på en god måte.

«Kunsten å se fremover» peker både på den designmessige kraften som alltid har ligget i Peugeot, men også den fremtidsoptimismen og innovasjonskraften som preger Peugeot. Spesielt med tanke på neste år, som Peugeot internasjonalt omtaler som «our electric year».

Peugeot Kunsten Adshell1
Peugeot Kunsten Adshell2
Peugeot Kunsten Adshell3
Peugeot Kunsten Adshell4

– I utviklingen av konseptet ønsket vi å ta dette på alvor, og bestemte oss for rett og slett å se Peugeot som kunst. Dette ble selve rammen for hele kampanjen, sier kreativt team Trygve A. Tønnessen og Ole Henrik Stubberud i Geelmuyden Kiese.

Kunstner Lars Gangdal tolker «Kunsten å se fremover».
Videoinstallasjon.

– I tillegg til kampanjen som vil gå som en kunstutstilling i tradisjonelle kanaler, har Peugeot også fått kunstneren Lars Gangdal til å tolke «Kunsten å se fremover». Kunstverket blir vist frem i ulike flater og på vernissage sentralt i Oslo, og i dette arbeidet har det vært et veldig godt lagspill mellom Geelmuyden Kiese, Starcom og Peugeot, avslutter Pål Drage.

DSC0035
Vernissage for «Kunsten å se fremover». Foto: Glenn Røkeberg
DSC0069
DSC0082
DSC0105
DSC0113

Involverte byråer

55007 d2ec6 original
Geelmuyden Kiese
L

Lisa Canneaux

Prosjektleder

T

Tina A. Hansen

Prosjektlkoordinator

G

Glenn Ruben Carlsen

Formgiver

I

Ingvild Ragnhild Selliaas

Formgiver

R

Ronny Donberg

Ferdiggjører

81030 59ee2 original
Publicis Starcom Mediebyrå
M

Martine Nerland

Client Service Manager

A

Agnar Aldridge

Strategy Director

Andre involverte

S

Stine Fratras

Markedssjef Peugeot

K

Karoline Gran Syverse

Markedskoordinator Peugeot

M

May Britt Finseth

Markedskoordinator Peugeot