Lanserer pantekampanje med Warholm

– Å pante er å levere tilbake det du har lånt, sier Karsten Warholm i en kampanje for panteselskapet Infinitum som varer ut året.

Warholm

Rett før sommeren ble det kjent at friidrettsstjernen Karsten Warholm har innledet et samarbeid med Infinitum og blir panteselskapets nye ambassadør. Nå ruller Infinitum ut en bred informasjonskampanje med hekkeløperen.

I filmen møter vi Warholm som løper i norsk natur. Etter treningsturen går han innom en butikk for å pante drikkeflaska si, der han ved panteautomaten møter en liten gutt som lurer på hvordan man blir verdensmester. «Du vet at alle i Norge er verdensmestere – i dette», svarer Warholm, og putter flaska i automaten. Den lille gutten har svaret klart når Warholm spør ham tilbake om hvorfor vi skal pante: «Fordi det du har lånt, må du levere tilbake».

Infinitum Randi Haavik Varberg
Ni av ti er verdensrekord, men direktør Randi Haavik Varberg og Infinitum vil ha tak i ti av ti tomflasker og tombokser før de sier seg fornøyde. Foto: Katrine Lunke/Apeland

– Vi går ut i alle kanaler med budskapet om hvor viktig det er å pante alt, og at en boks eller flaske med drikkevare kun er til låns. Nordmenn er verdensmestere i panting, i dag pantes ni av ti flasker og bokser her til lands. Vårt mål er å få inn den tiende også, sier Randi Haavik Varberg, direktør for Informasjon og marked i Infinitum.

– Naturen er også bare til låns

Warholm er en flittig bruker av vår fantastiske, norske natur, og er glad for å kunne bidra i jakten på den tiende flaska og boksen.

– Å pante er å levere tilbake det du har lånt. Hver eneste flaske og boks teller for å ta vare på naturen vår – som vi også bare har til låns, sier Warholm.

Starter på radio

Kampanjen rulles ut på radio i uke 38, før turen går til TV, kino, sosiale medier og Internett i ukene etter.

– Vi har varierende trykk gjennom perioden, men kampanjen skal gå resten av året, sier Varberg.

Infinitums kampanje er utarbeidet i samarbeid med Pulse Communications, som har utviklet og produsert hele kampanjen, og mediebyrået OMD.