Lar humøret bestemme

Match lanserer sitt nye konsept, som er blant de første resultatene av samarbeidet mellom Kitchen og Voice Gruppen.

14196 b2983 original
14197 5509f original

Kitchen inngikk i 2009 en avtale om å ta over all markedsføring av Voice Gruppens tre kleskjeder Match, VIC og Boys of Europe, i tillegg til merkevaren Jean Paul. Nå begynner de første resultatene å se dagens lys.

Først ute er Match som lansere sitt konsept «La humøret bestemme». Konseptet er basert på innsikten om at hver gang man kler på seg, tar man noen valg i forhold til hvilke situasjoner og humør man faktisk skal bruke klærne. I mediemiksen inngår både annonser, DM, internett, butikk og TV. Tidligere har Match valgt å kommunisere likt til menn og kvinner, mens nå skilles kommunikasjonen i større grad.

Krevende oppgave. Å markedsføre en kleskjede er noe norske reklamebyråer tradisjonelt har slitt med, derfor lages det aller meste av in-house byråer, sier Kitchens Haakon Dahl.

Vi har vært ydmyke i forhold til oppgaven. Det har vært viktig for oss å beholde «fashion»-preget, samtidig som vi ønsket å tilføre en historiefortelling som kan bidra til å posisjonere Match tydeligere. Match har vært svært tålmodige med oss mens vi har bygget kompetanse på klær og mote. Dette er nok en av de mest krevende oppgavene vi har hatt. Nå blir det spennende å se om resultatene kommer, sier Dahl.

Tydelig posisjon. For å stå ut i så konkurranseutsatt marked må vi være tydeligere i vår posisjon. Alt for mange kleskjeder fremstår helt likt i sitt uttrykk. Det har vært spennende å jobbe med Kitchen og Einarfilm i å prøve og skape et annerledes uttrykk uten at vi beveger oss bort fra kategorien. Konseptet har blitt meget godt mottatt internt og vi føler at dette representere sjelen til Match på en folkelig og morsom måte, kommenterer Maria Willumsen i Match.

Team bak filmene har vært

AD: Torkel Bjørnstad Sveen, Ole Henrik Stubberud

Tekst: Ola Øvrelid, Tina Rygh

Konsulent: Haakon Dahl

Planner: Sten Braathen

Prosjektleder: Kristel Alstad-Evjen

Byråprodusent: Caroline Werring Otnes

Produksjonsselskap: Einarfilm

Regi: Nicolai Cleve Broch

Fotograf: Anders Flatland

Produsent: Guri Neby