Lemminkäinen går i svart
Hvordan nå kundene i et kommunikasjonsunivers hvor det har gått inflasjon i veivalser og menn i hjelm.
Aktuelt byrå
![79587 ce4cf original](https://kreativtforum.imgix.net/logoImage/79587-ce4cf-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=80&transformer=imgix&w=80)
Itera Gazette
![44620 391ff original](https://kreativtforum.imgix.net/images/44620-391ff-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1973&w=1400)
![44623 644e5 original](https://kreativtforum.imgix.net/images/44623-644e5-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1984&w=1400)
![44626 130fb original](https://kreativtforum.imgix.net/images/44626-130fb-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1960&w=1400)
![44629 85378 original](https://kreativtforum.imgix.net/images/44629-85378-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1167&w=1400)
![44632 31890 original](https://kreativtforum.imgix.net/images/44632-31890-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1168&w=1400)
![44635 4ed2e original](https://kreativtforum.imgix.net/images/44635-4ed2e-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1168&w=1400)
![44638 cd37a original](https://kreativtforum.imgix.net/images/44638-cd37a-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1077&w=1400)
![44641 6737d original](https://kreativtforum.imgix.net/images/44641-6737d-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=728&w=1400)
![44644 f97d5 original](https://kreativtforum.imgix.net/images/44644-f97d5-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1050&w=1400)
Lemminkäinen er blant de mest betydelige aktørene i det norske asfaltmarkedet. Selskapet tilbyr tjenester knyttet til hovedproduktet asfalt. Dette er en integrert kampanje rettet mot entreprenører over hele Norge. Asfaltleverandører kommuniserer svært tradisjonelt. Menn i hjelm, veivalser, lastebiler og lignende. Lemminkäinen ville skille seg ut fra konkurrentene NCC, Veidekke og PEAB, og «gikk i svart»! De fikk et helt annet og skarpere uttrykk, hvor fokuset på alle måter var på selve råstoffet: Asfalt.
Kampanjen begynte bredt, med annonser i fagpressen, for å så gå spissere til verks med messestand på Bygg Reis deg-messen på Norges varemesse og DM mot de viktigste entreprenørene.
I 2013 fylte Lemminkäinen Norge 80 år. Det markerte de med en egen, norsk utgivelse av det finske nasjonaleposet Kalevala. Den gikk ut til selskapets 700 ansatte i Norge. En av heltene i denne boka er Lemminkäinen.
Involverte byråer
![79587 ce4cf original](https://kreativtforum.imgix.net/logoImage/79587-ce4cf-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fillInterval=200&fillTransforms=1&fit=crop&fm=webp&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=80&q=85&transformer=imgix&w=80)
Itera Gazette