TINE løfter viktigheten av matproduksjon i hele landet 

«Tenk at det bor folk her» har du sikkert tenkt når du kjører rundt i landet vårt, i dype daler, innerst i en fjord eller oppe på høyfjellet.  

Tine

TINE er i disse dager ute med en kampanje som viser deg hvor viktig det er at vi tar hele landet i bruk, og hvilken rolle TINE spiller i dette. Kampanjen spiller på våre uskyldige fordommer, men også fascinasjon, for hvor folk velger å bo.

– Det er bare TINE som eies av over 7000 melkebønder som driver gårder over hele landet. Det er viktig for så mange samfunnskritiske områder, som selvforsyningen, kvaliteten på maten vår, kortreist mat og arbeidsplasser i hele landet. Vi ønsker derfor å opplyse forbrukere om hva de støtter ved å velge TINE-produkter i butikken, sier Unn Grønvold Nikolaisen, Direktør Marked i TINE.  

Det er Pol som står bak kampanjen som skal gå som filmer, printannonser og en snaplinse som folk kan bruke selv når de ferierer i distriktene i sommer. 

Teamet bak kampanjen er Thorbjørn Ruud og Sindre Holmedal Johnstad, og kreativ leder i Pol, Janne Brenda Lysø. 

– TINE er en viktig samfunnsaktør som det er veldig givende å få jobbe med. Denne kampanjen tar virkelig for seg kjernen av hvorfor et samvirke som TINE er skikkelig viktig, både for oss som bor i byen og for hele landet, sier Sindre Holmedal Johnstad. 

Bacon har produsert filmene og bilder er tatt av fotograf Øivind Haug.

Involverte byråer

Bacon 2 logo
Bacon Filmproduksjon
H

Henrik Dyb Zwart

Regissør

E

Elisabeth Garder Danielsen

Produksjonsleder

D

Daniel Voldheim

Fotograf

Andre involverte

Ø

Øivind Haug

Fotograf

H

Helene Sandvik

Brand Manager Markedskommunikasjon i TINE

G

Gro Haugen

Leder Markedskommunikasjon i TINE