Ikke la dårlige betingelser forfølge deg

Lendo tar et friskt fraspark i sin nye profilfilm, laget av Tante Randi i samarbeid med Harald Zwart.

Flere filmer følger under artikkelteksten.

Lendo er klar for å relansere seg denne uken etter seks måneders arbeid med å redefinere merkevaren sin. Den nye retningen gjennomsyrer hele organisasjonen, alt fra kundeservice, nettsidene og tjenesten, nytt design, ny kommunikasjo, og skal gjøre en av Schibsteds mest suksessrike satsninger til en merkevare å regne med i tiden fremover.

– Etter en pitch med det vi anså som Norges mest toneangivende reklamebyråer mot slutten av 2017, tok vi sjansen på det nystartede miljøet til Tore Woll, Tante Randi reklamebyrå. Seks måneder senere sitter vi med resultatet av den avgjørelsen, en ny retning der vi skal flytte hele merkevaren vår videre, og ivareta lederposisjonen i vårt marked, sier markedssjef Lasse Øyslebø.

– Et brennende ønske om å tydeliggjøre verdien til Lendo

– Kampanjenuttaket består av over 15 ulike filmer i ulike medier, kampanjer utendørs, på print, digitalt, audio og sosiale medier, med en ny designmanual, ny bildebank, ny kommunikasjonsstrategi, fornyet B2B-strategi, helt ned til hvordan vi svarer på telefonen eller på Trustpilot, alt har vært styrt av et brennende ønske om å tydeliggjøre verdien til Lendo, utover den tekniske løsningen, og hva dette kan bety for det norske folk. Å komme seg ut av en uheldig situasjon forfulgt av kredittgjeld, eller unngå lån med urimelige betingelser, sier Tore Woll i Tante Randi.

Harald Zwart og Motion Blur ble hyret inn til å gjøre profilfilmene.

– Rent filmatisk var dette en spennende regijobb, men det var ideen til Tante Randi som vekket min interesse. At det som skulle være et godt minne, begynner å bli plagsomt fordi man gikk litt over bord med finansene, tror jeg alle kan kjenne seg igjen i. Måten manuset fremstilte dette må, var utrolig originalt og fenget i hvert fall meg, sier Harald Zwart.

Veien videre

– Vi kommer til å satse og befeste vår posisjon. I Norge er det over 100 mrd i usikret kreditt, så folk trenger stadig hjelp til å reforhandle bedre betingelser og gjøre mer informerte valg når man belåner. Samtidig er et nytt gjeldsregister underveis, som er kjærkomment i Norge. Folk trenger å stramme inn, og i det kommer vår tjeneste til å være viktig for Ola Nordmann, avslutter Øyslebø.