Linn-Katrin er LINK Mobilitys nye maskot
NXT Oslo Reklamebyrå er stolte av å presentere Linn-Katrin: LINK Mobilitys nye maskot! Med korte, enkle animasjonsvideoer er formålet å vise hvorfor SMS-tjenester er et viktig verktøy i hverdagen, og hvordan livet som sluttbruker og kunde forenkles ved bruk av SMS-tjenester.
Aktuelt byrå
NXT Oslo Reklamebyrå
I en digital hverdag der man kjemper om oppmerksomhet med utallige andre aktører og bedrifter, er det viktig å være tydelige i kommunikasjonen – og skape et blikkfang. Linn- Katrin ble utarbeidet av NXT Oslo Reklamebyrå i tett samarbeid med design- og animasjonsstudioet Fluks.
– Utrolig inspirerende og spennende samarbeid
LINK Mobility ønsket seg en karakter som kan være selskapets ansikt utad – en sterk person som kan være med på å tydeliggjøre produkter og tjenesteområder. Målet med arbeidet var å tydeliggjøre hvorfor og hvordan SMS kan brukes for å gjøre hverdagen enklere, både for bedrifter og kunder.
– Det har vært utrolig inspirerende og spennende å skape en animert karakter sammen med Fluks og LINK Mobility. Linn-Katrin skal presentere produkter, tjenester og løsninger på en enkel og forståelig måte – og samtidig gjenspeile verdiene til LINK Mobility. Vi ser frem til å utvide universet hennes, sier kommunikasjonsrådgiver i NXT, Jørn Brekke.
I tett samarbeid med Fluks og LINK Mobility har NXT Oslo Reklamebyrå vært med på å utvikle alt fra karakterens utseende og væremåte, hennes bakgrunn og ambisjoner, manus og klipp i filmene, til voice-over og pay-off.
Tydeliggjør budskap og tjenesteområder
Underveis i videreutviklingen av merkevareidentitet og kommunikasjonskonsept for LINK Mobility, kom det frem at man var nødt til å tydeliggjøre budskap og tjenesteområder enda bedre enn tidligere. Valget falt da på et konsept som både skaper blikkfang og nysgjerrighet, men som også kunne forklare tjenester og produkter på en forståelig måte – animasjon.
– LINK Mobility har jobbet med NXT i flere år, og sammen valgte vi å hente inn Fluks fordi de umiddelbart forsto hva vi ønsket å formidle. NXT og Fluks satte seg inn i problemstillingen vår og har jobbet sammen i alle steg: fra kreativ brief, karakterprofil, manus og storyboard, til karakterskisser, design og produksjon. Vi gleder oss til fortsettelsen, sier salg- og markedsdirektør Jan Tore Kjær i LINK Mobility.
– Vi har samarbeidet tett med NXT og LINK Mobility dette året og utviklet en karakter og et animasjonsunivers. Vi har sterk tro på det å skape en karakterer som kan brukes i visuell kommunikasjon for merkevarer; en karakter gir en merkevare tydelig personlighet og stemme som er lettere for målgruppen å identifisere seg med, forteller Kreativ produsent i Fluks, Filip Lind.
Involverte byråer
Melanie Aarhus
Art Director
Jørn Brekke
Kommunikasjonsrådgiver
Filip Lind
Kreativ produsent
Håvard Forland Isaksen
Kreativ leder
Andre involverte
Jan Tore Kjær
Salg- og markedsdirektør i LINK Mobility
Mira Ansnes Aarøen
Partner Marketing Manager i LINK Mobility