Linn-Katrin er LINK Mobilitys nye maskot

NXT Oslo Reklamebyrå er stolte av å presentere Linn-Katrin: LINK Mobilitys nye maskot! Med korte, enkle animasjonsvideoer er formålet å vise hvorfor SMS-tjenester er et viktig verktøy i hverdagen, og hvordan livet som sluttbruker og kunde forenkles ved bruk av SMS-tjenester.

NXT LM film 1 stillbilde1

I en digital hverdag der man kjemper om oppmerksomhet med utallige andre aktører og bedrifter, er det viktig å være tydelige i kommunikasjonen – og skape et blikkfang. Linn- Katrin ble utarbeidet av NXT Oslo Reklamebyrå i tett samarbeid med design- og animasjonsstudioet Fluks.

– Utrolig inspirerende og spennende samarbeid

LINK Mobility ønsket seg en karakter som kan være selskapets ansikt utad – en sterk person som kan være med på å tydeliggjøre produkter og tjenesteområder. Målet med arbeidet var å tydeliggjøre hvorfor og hvordan SMS kan brukes for å gjøre hverdagen enklere, både for bedrifter og kunder.

NXT LM film 1 stillbilde2

– Det har vært utrolig inspirerende og spennende å skape en animert karakter sammen med Fluks og LINK Mobility. Linn-Katrin skal presentere produkter, tjenester og løsninger på en enkel og forståelig måte – og samtidig gjenspeile verdiene til LINK Mobility. Vi ser frem til å utvide universet hennes, sier kommunikasjonsrådgiver i NXT, Jørn Brekke.

I tett samarbeid med Fluks og LINK Mobility har NXT Oslo Reklamebyrå vært med på å utvikle alt fra karakterens utseende og væremåte, hennes bakgrunn og ambisjoner, manus og klipp i filmene, til voice-over og pay-off.

Tydeliggjør budskap og tjenesteområder

Underveis i videreutviklingen av merkevareidentitet og kommunikasjonskonsept for LINK Mobility, kom det frem at man var nødt til å tydeliggjøre budskap og tjenesteområder enda bedre enn tidligere. Valget falt da på et konsept som både skaper blikkfang og nysgjerrighet, men som også kunne forklare tjenester og produkter på en forståelig måte – animasjon.

– LINK Mobility har jobbet med NXT i flere år, og sammen valgte vi å hente inn Fluks fordi de umiddelbart forsto hva vi ønsket å formidle. NXT og Fluks satte seg inn i problemstillingen vår og har jobbet sammen i alle steg: fra kreativ brief, karakterprofil, manus og storyboard, til karakterskisser, design og produksjon. Vi gleder oss til fortsettelsen, sier salg- og markedsdirektør Jan Tore Kjær i LINK Mobility.

– Vi har samarbeidet tett med NXT og LINK Mobility dette året og utviklet en karakter og et animasjonsunivers. Vi har sterk tro på det å skape en karakterer som kan brukes i visuell kommunikasjon for merkevarer; en karakter gir en merkevare tydelig personlighet og stemme som er lettere for målgruppen å identifisere seg med, forteller Kreativ produsent i Fluks, Filip Lind.

Involverte byråer

NXT Oslo Reklamebyrå
M

Melanie Aarhus

Art Director

J

Jørn Brekke

Kommunikasjonsrådgiver

95253 7bca4 original
Fluks Design og animasjon
F

Filip Lind

Kreativ produsent

H

Håvard Forland Isaksen

Kreativ leder

Andre involverte

J

Jan Tore Kjær

Salg- og markedsdirektør i LINK Mobility

M

Mira Ansnes Aarøen

Partner Marketing Manager i LINK Mobility