Lytt deg bort i sommer

Sommeren er høytid for lydbøker, og Norges største lydbokaktør, Storytel, ønsket en radiokampanje som minnet folk om dette.

Storytel kf

– Vi ville ha en kampanje som kunne skille oss fra konkurrentene våre, samtidig som den fremmer lydbokens fordeler, sier markedssjef i Storytel, Ludvig Andreas Johansen.

– Som markedsleder må vi bygge både merke og kategori. Vi har derfor et behov for å minne om relevante brukssituasjoner, samtidig som vi er tydelige på at vi har et bedre produkt enn hva konkurrentene våre kan vise til.

Johansen valgte å gå til Atyp for å få den kampanjen han ønsket seg.

– Ludvig kom med en perfekt oppgave til oss. Å snakke om lydbokens fortreffelighet på radio, føltes umiddelbart som en slags hånd i en slags hanske, sier tekstforfatter i Atyp, Sigurd Solberg.

– I tillegg til å løfte relevante brukssituasjoner, ville vi forsøke å gi folk smakebiter av ulike lydbøker. Ved å skrive spottene i populære sjangere som samtidsroman, kjærlighetshistorie, krim og barnebok, ønsket vi å vise publikum at lydbok er noe for de fleste.

Spottene er produsert hos Både Og med Eskil Paus på regi.

Bilturen

Storytel_bilturen_39s.mp3
Last ned

Rolige barn

Storytel_rolige_barn_40s.mp3
Last ned

Hengekøye

Storytel_hengekøy_39s.mp3
Last ned

Hagearbeid

Storytel_hagearbeid_40s.mp3
Last ned

Andre involverte

L

Ludvig Andreas Johansen

Markedssjef i Storytel

T

Terese Larsen

Content Marketing Manager i Storytel