
– Vi ville ha en kampanje som kunne skille oss fra konkurrentene våre, samtidig som den fremmer lydbokens fordeler, sier markedssjef i Storytel, Ludvig Andreas Johansen.
– Som markedsleder må vi bygge både merke og kategori. Vi har derfor et behov for å minne om relevante brukssituasjoner, samtidig som vi er tydelige på at vi har et bedre produkt enn hva konkurrentene våre kan vise til.
Johansen valgte å gå til Atyp for å få den kampanjen han ønsket seg.
– Ludvig kom med en perfekt oppgave til oss. Å snakke om lydbokens fortreffelighet på radio, føltes umiddelbart som en slags hånd i en slags hanske, sier tekstforfatter i Atyp, Sigurd Solberg.
– I tillegg til å løfte relevante brukssituasjoner, ville vi forsøke å gi folk smakebiter av ulike lydbøker. Ved å skrive spottene i populære sjangere som samtidsroman, kjærlighetshistorie, krim og barnebok, ønsket vi å vise publikum at lydbok er noe for de fleste.
Spottene er produsert hos Både Og med Eskil Paus på regi.
Bilturen
Rolige barn
Hengekøye
Hagearbeid
Andre involverte
Ludvig Andreas Johansen
Markedssjef i Storytel
Terese Larsen
Content Marketing Manager i Storytel
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2021 Audio