Makeover av Metro
PÅHÅRET kom til oss med en ny strategi og ønske om fornying. Sammen med gode samarbeidspartnere har vi gitt kjeden en total makeover, fra hvordan salongene ser ut til en ny og forbedret nettside for enklere timebestilling.
Aktuelt byrå
Metro Branding
PÅHÅRET har alltid hatt som mål å hjelpe sine kunder til å se og føle seg bra. Vårt oppdrag var å sikre at deres visuelle identitet og digitale tilstedeværelse matchet denne visjonen.
– Vi ønsket at alt fra den visuelle identiteten til salonginnredningen skulle gjenspeile PÅHÅRETs kvalitet og service, sier Cathrine Stensland, leder for Metro Branding.
Resultatet er en frisk og moderne merkevare som speiler PÅHÅRETs engasjement for kvalitet og kundepleie. Salongene som har blitt oppdatert rapporterer allerede om en økning i bookinger, noe som tyder på at fornyelsen er vellykket.
Det nye kommunikasjonskonseptet «Your very best» er nøye utviklet for å fremheve PÅHÅRETs kjernebudskap om personlig forbedring og selvuttrykk gjennom profesjonelle hårbehandlinger. Dette budskapet er integrert i alt fra markedsføringsmateriale til den digitale brukeropplevelsen,
Den digitale forbedringen var også et viktig fokusområde. Vi har utviklet en ny nettside sammen med teknologipartner Koderiet, som gjør det lettere for kunder å finne informasjon og bestille tjenester. Nettsiden er designet for å være både vakker og brukervennlig.
– Vi gikk for en tilnærming der brukervennlighet var nøkkelordet, for å lage et nettsted som inviterer til interaksjon og utforsking, sier Linn Borger Eriksen, lead designer på prosjektet.
For å sikre at PÅHÅRETs nye digitale tilstedeværelse fanger oppmerksomheten, har vi også fokusert på innhold og søkemotoroptimalisering. Dette sikrer at kundene lett finner det de leter etter og blir inspirert av PÅHÅRETs tilbud.
Innføringen av «Your very best»-konseptet har ikke bare revitalisert merkevarens visuelle og digitale tilstedeværelse, men har også styrket PÅHÅRETs posisjon i markedet som en leder innen hårpleie og kundeservice.
– Samarbeidet med Metro Branding har vært utrolig fruktbart. Vi har sammen skapt et løft for merkevaren som resonnerer med våre kunders ønske om personlig velvære, sier Karin Warset, markedsføringsleder hos PÅHÅRET.
Vi ser frem til å se hvordan dette nye kapittelet utvikler seg for PÅHÅRET, og er stolte over å ha vært en del av denne makeoveren.
Involverte byråer
Linn Borger Eriksen
Lead Designer & UX
Robin Kalleberg Nilsen
Senior UX-designer
Cathrine Stensland
Rådgiver
Helene Knutsen
Prosjektleder
Kari Steinnes
Designer
Kristine Cudrio Pedersen
Designer / animatør
Linn H. Hope
Kommunikasjonsrådgiver
Mari Fonnum
Spesialist digital synlighet
Kristoffer Sundmyhr
Utvikler og teknisk ansvarlig
Andre involverte
Karin Warset
Markedsansvarlig i PÅHÅRET
Peter VonKunz Brun
Kreativ leder i PÅHÅRET
Aksel Reksten
Konsernleder i PÅHÅRET