Gjennom våren, sommeren og høsten har Circle K og SMFB introdusert Familien Andersen, gjennom en serie med slice of life-filmer. Familien består av foreldrene Mats og Gitte, samt barna Elias og Ebba.
– Circle K har som annonsør lang tradisjon med å jobbe kampanjerettet, og kommuniserer gjennom hele året nyheter, gode tilbud og tjenester. I stedet for å gi hver kampanje kun ett vindu, ønsket de i tillegg noe og noen som kunne formidle produkt- og tjenestespekteret gjennom situasjoner og behov, sier Stine Langehaug i SMFB.
– Dessuten ønsket de å finne en knagg som funket både mot privat- og B2B segmentet, og tydeliggjøre Circle K som felles samlingsplass.
– Vi fant derfor Mats, vår hovedrolleinnehaver, som vi følger både på jobb og privat, sier Stig Bjølbakk i SMFB. – En person kan ha forskjellige behov, avhengig av tid på døgnet, «livsrolle» eller om det er ukedag eller helg. Å følge samme menneske i alle deler av dagliglivet gir oss muligheten til å ha en rød tråd gjennom alt, og åpner opp for relevante situasjoner til alle Circle Ks tilbud.
Circle K er også fornøyd.
– Det føles godt å få på plass et konsept vi mener kan ha lang levetid. Vi synes også vi traff særlig godt på castingen, for dette minner mye om kunder vi treffer hos oss hver eneste dag, sier Johan Kraft-Johanssen hos Circle K. – Faktisk ble vi så fornøyd at vi i etterkant bestemte oss for å kjøre filmene på TV også, noe som er en god stund siden vi har gjort.
Det er til nå produsert 22 filmer, og vi gleder oss til å fortsette å følge Familien Andersen på veien videre.
Involverte byråer
Veronica Ødegård
Designer
Tomas Olofsson
Illustrasjon
Espen Gulbrandsen
Filmfotgraf
Mads Sæther Juul
Filmfotograf