Mer energi. Mer framtid. Mer tilbake.

Ny strategi og bærekraftsambisjon for Akershus Energi.

Akershus Energi

Ahlin Novateur har i samarbeid med kommunikasjonsavdelingen i Akershus Energi utviklet den nye visjonen til selskapet; «Mer energi. Mer framtid. Mer tilbake». Visjonen bygger videre på selskapets etablerte kommunikasjonskonsept «Inspirert av framtida».

– Med den nye konsernstrategien opplevde vi et behov for å kommunisere tydeligere hvem vi er og hvor vi skal. Nå har vi en visjon som kjennes sterk og forpliktende. Den lar oss fortelle om ambisjoner, verdigrunnlag og samfunnsoppdraget vi er opptatt av å løse på en enkel og engasjerende måte. Visjonen er et tydelig pek mot framtiden vi ønsker å skape, som vi lar oss inspirere av hver dag, sier Ina Engh Franzen, markeds- og kommunikasjonssjef i Akershus Energi

– I arbeidet med å formidle bærekraftsambisjonen, skjønte vi raskt at vi måtte gå emosjonelt til verks, forteller Amanda Landmark-Rosén, rådgiver og prosjektleder i Ahlin Novateur.

Byrået valgte å formidle det gjennom en kjent menneskelig relasjon, en samtale mellom en bestefar og et barnebarn. «Det handler om å gi mer enn du får, da går det bra», sier bestefaren i filmen (Anders Hatlo), noe som også er overførbart til hvordan vi bør behandle naturen.

Produksjonsselskapet High & Low stod for selve filmproduksjonen.

– Her fikk vi en tydelig og klar idé å jobbe med. Og når vi fikk de perfekte skuespillerne med på laget, samt Ola Martin Fjeld på regi, var resultatet gitt. Det her måtte bli bra! forteller Kenneth Williams, produsent og partner i High & Low.

Kampanjen er i gang, og vil bli å se på kino, boards og digitale kanaler.