Når stemmen svikter
SMS-tilbudet til Djuice skal annonseres bredt via TV, kino, Web og utendørs. Mildt sagt annerledes måte å dramatisere budskapet.
Aktuelt byrå

Publicis Kitchen


Djuice starter i dag en kampanje som går bredt, både i eksterne og i egne kanaler, men hovedmediene er TV, kino, web og utendørs
Bakgrunnen for kampanjen er lansing av SMS-tilbudet til djuice: 6000
SMS til nye djuice-kunder. Vi har hatt fokus på å utvikle kommunikasjon
som står ut i mediebildet og som skiller seg positivt fra konkurrerende
reklame. I tillegg har det vært viktig at konseptet også kan romme
fremtidige SMS-tilbud, sier Ingvild Stubhaug, merkevaresjef i
mobiloperatøren.
Annerledes og uventet Vi har forsøkt å tllnærme oss
SMS-budskapet på en annerledes og uventet måte. I disse filmene blir
publikum kjent med noen personer med helt spesielle skavanker på
stemmen. Dette har gitt dem en ekstra utfordring her i livet som
djuice, med sine billige SMS, har hjulpet dem med. I små intervjuer
forteller hver person sin lille solskinnshistorie, forteller
tekstforfatter Christian Hygen.
Kitchen valgte denne gangen å samarbeide med regissørene Andreas J.
Riiser og Kristoffer Carlin i Paradox, og oppgir deres solide erfaring
med humor som årsak.
Baklengs Produksjonen er gjort litt baklengs, ifølge Caroline Werring Otnes, inhouse filmprodusent Kitchen.
Først spilte vi inn stemmene, så spilte skuespillerne sine roller
etter de innspilte stemmene. Sluttresultatet er vi svært fornøyde med
nå håper vi det norske folk vil la seg begeistre og le like mye som vi
har gjort underveis.
Filmregiessør Andreas J. Riiser er åpenbart fornøyd med oppgaven og resultatet.
Det er sjelden du som regissør får muligheten til å jobbe med så gode
ideer. Det lyste av konseptet fra start og var en jevn fryd i det
videre arbeidet med realiseringen. Vi holdt hele tiden et nødvendig
fokus på rollefigurene som det viktigste elementet både når vi skulle
finne stemmene og hovedpersonen i hver film. Stemmene ble spilt inn,
timet og perfeksjonert først, før skuespillerne øvde seg og snakket
oppå denne stemmen under opptak.
I tillegg til presisjon på casting, var det selvsagt avgjørende med
gjennomført håndverk i forhold til selve utføringen av stemmeideen.
Det måtte bli 100 prosent synkront og troverdig rent lydmessig at
stemmen kommer fra vedkommende, noe jeg mener vi har fått til, sier
Riiser.
Kreativt team: Per Erik Jarl, Christian Hygen, Thomas Askim og Eirik Stensrud
AD-ass: Christian Bråthen
Prosjektleder: Ellen Sørnes
Inhouse filmrpodusent: Caroline Werring Otnes
Konsulent: Rune Roalsvig
Produksjonsselskap: Paradox Reklamefilm AS
Regi: Andreas Riiser
Co-regi: Kristoffer Carlin
Fotograf: Ari Willey
Klipper: Simen Gengenbach
Lyd: Bent Holm (Chimney) Kristoffer Carstens (Egg&Bacon)
Casting: Röster AB
Produsent: Gry Sætre
Line-produsent: Beate Tangre
Involverte byråer

Publicis Kitchen