Norse Atlantic Airways er et norsk flyselskap som ble lansert midt i koronaepidemien, kort etter Norwegian la ned alle sine langdistanseruter. I juni 2022 gjennomførte selskapet sin første flyging mellom Oslo og New York.
– Norse har behov for å bygge både kjennskap og kunnskap i alle markeder, og dette er vår første store merkevarekampanje som vi nå ruller ut i alle markeder, forteller Gemma Launchbury, Brand Manager i Norse.
Kundedirektør i reklamebyrået Anorak, Janne Espevalen, forteller om en spennende internasjonal oppgave:
– Norse flyr deg komfortabelt og overraskende billig til noen av verdens mest populære destinasjoner. Det å få muligheten til å bidra til å gjøre dette kjent og bygge denne flotte norske merkevaren både her hjemme og ute har vært utrolig moro.
– Da vi fant ut at den kanadiske forskeren Birgitta L. Wallace hadde oppfunnet en dateringsteknikk som analyserer treringer som beviste at vikingene var i Nord-Amerika for første gang for akkurat 1000 år siden fikk vi begge, helt på likt, en stor lyspære rett over hodet. Derfra var det naturlig at lanseringskampanjen skulle feire dette jubileet og at filmene skulle dramatisere kontrastene mellom å krysse Atlanterhavet for tusen år siden og den komfortable flyreisen med Norse i dag, forteller kreatørene Jakob Steinmo og Sebastian Pandonis.
Involverte byråer
Janne Espevalen
Rådgiver
Camilla Von Borcke
Prosjektleder
Jakob Marky
Regissør
Kasper Wind
DOP
Ola Jacob Nestande
VFX supervisor
Nina Utheim
Production manager
TMLS Grade