Ny demenskampanje fra Saatchi

Saatchi & Saatchi og NorPR har sammen med Helsedirektoratet laget en kampanje om demens.

14819 5f748 original
14818 f3a95 original

Kampanjen har som mål å gjøre det lettere å snakke om demens, spesielt for pårørende og demente som er i en i tidlig fase av sykdommen. Den skal også gjøre terskelen lavere for å søke hjelp, og oppsøke fastlege.

– Løsningene tar utgangspunkt i opplevelsen av demens, det at noe man vet man skal kjenne igjen, plutselig blir ukjent. Byråleder og rådgiver Jon Fredrik Sandengen utbroderer:

– Det er et utfordrende og givende tema å jobbe med, vi har sammen med direktoratet og NorPR laget en kampanje jeg tror vil vekke oppmerksomhet og gi resultater innen dette viktige området.

Kampanjen skal i første omgang gå i hele vinter, frem til påske. Kampanjen består av én film, to annonser, webløsninger og PR. I tillegg kommer annet kampanjemateriell, arrangementer og arbeid lokalt i hele landet.