


Kampanjen har som mål å gjøre det lettere å snakke om demens, spesielt for pårørende og demente som er i en i tidlig fase av sykdommen. Den skal også gjøre terskelen lavere for å søke hjelp, og oppsøke fastlege.
Løsningene tar utgangspunkt i opplevelsen av demens, det at noe man vet man skal kjenne igjen, plutselig blir ukjent. Byråleder og rådgiver Jon Fredrik Sandengen utbroderer:
Det er et utfordrende og givende tema å jobbe med, vi har sammen med direktoratet og NorPR laget en kampanje jeg tror vil vekke oppmerksomhet og gi resultater innen dette viktige området.
Kampanjen skal i første omgang gå i hele vinter, frem til påske. Kampanjen består av én film, to annonser, webløsninger og PR. I tillegg kommer annet kampanjemateriell, arrangementer og arbeid lokalt i hele landet.
I mediespilleren: Én film og to annonser.
Teamet:
Saatchi: Kristoffer Reppen, Jørgen C. Holst, Veronika Skjold Jevne, Øyvind Waage, Bjørn Melvold, Ulrik Larsen, Hanne Jorud, Jon Fredrik Sandengen, Victoria Salbu og Patrik Bergfjord.
NorPR: Elin Dragland, Tore Svanes og Sindre Holme
Kundekontakt i Helsedirektoratet: Gase Handeland og Marit Gausel Blom
Filmen er laget av Fantefilm v/Kristoffer Borgli og Ellebeth Lønnestad
Foto v/Billy Bonkers
Interaktive løsninger er produsert av Jimmy Royal
Involverte byråer

Per Høj