Tradisjonelt trykkeri i ny drakt
Brandingbox står for utviklingen av ny logo og visuell profil for Telemark Trykk AS.
Aktuelt byrå
Brandingbox
Det tradisjonsrike trykkeriet, med tidligere eiere som Norsk Hydro og Orkla, har fått en helt ny drakt for sin merkevare. Etter 24 års drift med samme logo og profil var tiden inne for en fornyelse.
Idéen bak den nye profilen baserer seg på ønsket om en moderne profil som samtidig underbygger trykkeriets historie og soliditet.
– Som langvarig kunde av trykkeriet var det en stor glede for oss å bistå selskapet med denne viktige jobben, forteller byråleder Haakon Hartvedt.
– Den nye logoen skulle symbolisere selskapets fagfelt og merkevarens navn. Med selskapets lange erfaring, fra typografens tidsalder til den digitale, ønsket vi å finne selskapets «stempel». Vi forlot uttrykket med to T’er for å forenkle symbolikken, noe vi er veldig fornøyd med.
Teamet i Brandingbox, bestående av Cicilie Sandem, Halvor Holtskog og Eirik Norman Bratlie, jobbet med enkel symbolikk, rene linjer og et fast uttrykk gjennom hele prosessen.
– Resultatet er meget tilfredsstillende, sier administrerende direktør Svein Stensrud.
Involverte byråer
Brandingbox