Ny kampanje for Kildesortering i Oslo

Tidligere i år fikk Saatchi & Saatchi fornyet tillitt av Oslo kommune, Renovasjonsetaten, etter en større byråkonkurranse.

13479 2e92f original
13480 7beb5 original
13481 e4b11 original
13482 9959f original
13483 c28c0 original

Avtalen er denne gangen utvidet med Byrådsavdelingen for miljø og samferdsel, inkludert Rusken og Enøketaten. Saatchi fortsetter således arbeidet med kommunikasjonen rundt innføring av utvidet kildesortering i Oslo.

Fremdriften i prosjektet er god, undersøkelser viser at kjennskapen nå er høy, men har også avdekket at mange er skeptiske til om ordningen faktisk fungerer og spesielt hva som skjer med det sorterte avfallet, forteller byrået.

En stor kampanje er derfor nå på lufta i hovedstaden på boards og kollektivtrafikk. Kampanjen er basert på tidligere budskap: «grønn mat og blå plast» (som for øvrig har oppnådd over 90 prosent kjennskap).

Hva avfallet blir til er den nye dimensjonen som forhåpentligvis skal stramme opp de som kan men ikke gidder, og motivere de som skal med frem mot neste sommer.

Teamet:

AD: Hanne Rønning Jorud og Kristoffer Reppen

Tekst: Øyvind Waage

Macdesign: Ulrik Steenfatt Larsen

Rågiver: Jon Fredrik Sandengen

Planner: Patrik Bergfjord

Prosjektleder: Gry Bækkelund

Foto: Øyedrops, Karl Henrik Børseth og Frode Larsen

Etterarbeid: Øyedrops

Ansvarlig hos kunde: Nils Fredrik Lysebo

Involverte byråer

85927 b77c0 original

Per Høj