Ny sesong med perfekt grilling
Grill Perfekt – En produktserie fra COOP, nå også en oppfordring.
Aktuelt byrå

WAL (We Are Live)

Sommeren 2021 slapp vi en 5 minutter lang TV-spot som viste grilling av entrecôte – sekund for sekund (Fra rå til perfekt grillet). Spotten var så lang den måtte være og ble akkompagnert av en serie med lignende filmer, bl.a. en 37 minutter lang pre-roll av kylling på YT.
Til tross for at vi nordmenn griller mye og ofte, så vet vi at kunnskapen ikke nødvendigvis er høy. Etter å ha demonstrert «best practice» i varmebehandling var det i år en naturlig forlengelse å informere om det viktigste etter grilling: Nemlig å la kjøttet hvile.
Oppfordringen ble lansert som en 5 minutter lang etterfølger med hviling av en entrecôte i Champions League-finalen. Så fulgte vi opp med en stilleben-serie til raskere flater som print, adshels, bannere og SoMe. I tillegg lagde vi 5000 kjøkkentimere som viste hviletider, hodeservietter til togets stillevogn og after-Sun til de som har grillet litt for lenge.
Kampanjen skapte furore på twitter (igjen) og ble midtpunktet for flere meningsartikler. Uttakene ble elsket og hatet, og fikk en indirekte hyllest i form av parodi fra Bama. Gunhild Stordalen syns det hele var «hjernedødt». men her på huset tenker vi det bare er noe hun sier.
Involverte byråer

Kaja Isnes
Designer & kreatør
David Olavsrud
3D / Motion / Design
Hannah Byström
Design
Rikke Stenstad
Prosjektleder
Martin Hoff Pedersen
Rådgiver
Eirik Knutsen
Foto
Jakob Anderson
Fotograf
Kaja Rambæk
Food-styling & pitmaster
Fanny Bronken
Tidligere kunderådgiver
Maria Kathinca Nilsen Rydeng
Prosjektleder
Vivian Vestre
Digital Rådgiver
Anders Zachrisen
Digital Planner
Isabel Avancena
Video & Audio Planner
Andre involverte
Per Olav Andersen
Markedssjef i COOP