Ny sesong med perfekt grilling

Grill Perfekt – En produktserie fra COOP, nå også en oppfordring.

04 220913 Grillperfekt hvilevisueller collage v1

Sommeren 2021 slapp vi en 5 minutter lang TV-spot som viste grilling av entrecôte – sekund for sekund (Fra rå til perfekt grillet). Spotten var så lang den måtte være og ble akkompagnert av en serie med lignende filmer, bl.a. en 37 minutter lang pre-roll av kylling på YT.

Til tross for at vi nordmenn griller mye og ofte, så vet vi at kunnskapen ikke nødvendigvis er høy. Etter å ha demonstrert «best practice» i varmebehandling var det i år en naturlig forlengelse å informere om det viktigste etter grilling: Nemlig å la kjøttet hvile.

Oppfordringen ble lansert som en 5 minutter lang etterfølger med hviling av en entrecôte i Champions League-finalen. Så fulgte vi opp med en stilleben-serie til raskere flater som print, adshels, bannere og SoMe. I tillegg lagde vi 5000 kjøkkentimere som viste hviletider, hodeservietter til togets stillevogn og after-Sun til de som har grillet litt for lenge.

Kampanjen skapte furore på twitter (igjen) og ble midtpunktet for flere meningsartikler. Uttakene ble elsket og hatet, og fikk en indirekte hyllest i form av parodi fra Bama. Gunhild Stordalen syns det hele var «hjernedødt». men her på huset tenker vi det bare er noe hun sier.

05 Skjermbilde 2022 06 18 kl 20 36 13
06 220620 Grillperfekt hvile solstol beach v1 1 1
07 Grill Perfekt Tog 4x5 AL 9290 v2

Involverte byråer

WAL logo 1080x1080 kreativt forum
WAL
K

Kaja Isnes

Designer & kreatør

D

David Olavsrud

3D / Motion / Design

H

Hannah Byström

Design

R

Rikke Stenstad

Prosjektleder

M

Martin Hoff Pedersen

Rådgiver

E

Eirik Knutsen

Foto

Phd norge logo
PHD Mediebyrå
F

Fanny Bronken

Tidligere kunderådgiver

M

Maria Kathinca Nilsen Rydeng

Prosjektleder

V

Vivian Vestre

Digital Rådgiver

A

Anders Zachrisen

Digital Planner

I

Isabel Avancena

Video & Audio Planner

Andre involverte

P

Per Olav Andersen

Markedssjef i COOP