
Det er jobbet med å bygge opp en tydelig fargeidentitet bestående av nyanser av lilla og grønn.
Identiteten balanserer bruken av lyse og mørke toner av den grønn/lilla-fargekombinasjonen for å skape et friskt utrykk og sørge for tett fargeassosiasjon til Fabel.
Det er laget illustrasjoner inspirert av formene til mobiltelefoner og lydbok-covere – i stil med de avrunde hjørnene til symbolet.

Den nye identiteten omfavner også det karakteristiske øret som er en del av Fabel-logoen. Dette brukes aktivt som et hovedelement i flere uttak og bidrar med et særegent uttrykk som sikrer en tydelig avsender.

Symbolet er tatt ut som et viktig element i den nye bildestilen, der mennesker i lydsituasjoner er stylet i Fabel-farger rundt symbolet.
– Vi så et behov for å tydeliggjøre kommunikasjonen vår, og skille oss enda mer fra våre konkurrenter. Vi visste at vi har noen distinkte elementer som vi kunne bygge videre på og fremheve i enda større grad, i tillegg til at vi måtte få frem mer av Fabel sin personlighet i den visuelle profilen. Designjobben WAL gjorde har virkelig løftet profilen vår til et nytt nivå, gjort at vi er enda tydeligere på at det er Fabel som kommuniserer og bidratt til å skape mer helhetlig og gjenkjennelig kommunikasjon, sier Stine Ombustvedt, CMO i Fabel.
Involverte byråer
Hilde Holta
Fotografagent / produsent
Ida Fiskaa
Fotograf
Lillian Vangen
Stylist
Sara Schultz
Make-up artist
Andre involverte
Stine Ombustvedt
Ansvarlig hos kunde
Eva Michelet Berntsen
Ansvarlig hos kunde
Martine Bratli Hansen
Ansvarlig hos kunde