Ombygging på OSL
Oslo Lufthavn er inne i en periode med mange forandringer både i og utenfor terminalen. Tross forandringene skal alt gå som normalt på OSL. Likevel blir hverdagen mer utfordrende for både de ansatte og de reisende. Det blir rett og slett litt verre før det blir veldig, veldig mye bedre. Vår vurdering var at passasjerene først og fremst hadde behov for informasjon om byggeprosessen på vei til, eller på, flyplassen. Vi tok derfor i bruk flatene på flyplassen: byggevegger samt skilt og plakater – og et par enkle animasjonsfilmer på Flytoget, til kommunikasjon om endringer og eventuelle hindringer på Oslo Lufthavn. Det var det viktig å både ha fokus på hva «nye» OSL skal bli samtidig som enkel informasjon ble formidlet på en måte som ble oppfattet som organisk og humoristisk. Vi ønsket et uttrykk og en språklig og visuell stil som hadde lang levetid, som var sjarmerende i all sin enkelthet og som tillot budskap av varierende vanskelighetsgrad. Et viktig premiss var også å formidle følelsen av at «det blir fint til slutt».
Aktuelt byrå
Dinamo AS
Oslo Lufthavn er inne i en periode med mange forandringer både i og utenfor terminalen. Tross forandringene skal alt gå som normalt på OSL. Likevel blir hverdagen mer utfordrende for både de ansatte og de reisende. Det blir rett og slett litt verre før det blir veldig, veldig mye bedre.
Vår vurdering var at passasjerene først og fremst hadde behov for informasjon om byggeprosessen på vei til, eller på, flyplassen. Vi tok derfor i bruk flatene på flyplassen: byggevegger samt skilt og plakater – og et par enkle animasjonsfilmer på Flytoget, til kommunikasjon om endringer og eventuelle hindringer på Oslo Lufthavn. Det var det viktig å både ha fokus på hva «nye» OSL skal bli samtidig som enkel informasjon ble formidlet på en måte som ble oppfattet som organisk og humoristisk.
Vi ønsket et uttrykk og en språklig og visuell stil som hadde lang levetid, som var sjarmerende i all sin enkelthet og som tillot budskap av varierende vanskelighetsgrad. Et viktig premiss var også å formidle følelsen av at «det blir fint til slutt».
7349-c2266-original.pdf
Involverte byråer
Dinamo AS