Opplysningskontoret for frukt og grønt med ny TikTok-satsning rettet mot unge: – Vi har fått en pangstart!

Med den nyoppstartede TikTok-kontoen Hackn’Snacks ønsker Opplysningskontoret for frukt og grønt (OFG) og JCP PRAD å nå ut til ungdom, for å inspirere dem til å spise mer frukt og grønt i hverdagen.

OFG

– Målet er å inspirere ungdommen til å spise mer frukt og grønt, og ikke å rette en moralsk pekefinger. På TikTok-kanalen får man servert enkle, smakfulle og litt annerledes «hacks» for å få i seg frukt og grønt, sier byråleder i PR- og reklamebyrået JCP PRAD, Lars Eia Kirkholm.

– Kanalen er allerede godt i gang, og har så langt publisert over ti gode råd til ungdommen. Man kan blant annet se hvordan man lager agurk-sushi, hvitløksbaguetter og hvordan man får fjernet frøene fra paprikaen på 1-2-3, sier Leder for merkevarebygging hos OFG, Silje Thoresen Tandberg.

Tandberg forteller at kanalen har fått svært god respons.

– Vi har hatt en kjempestart, med god respons på de første videoene. For oss handler det om å lage innhold tilpasset der målgruppen er og på deres premisser. Der har vi et ekstremt godt team hos JCP PRAD som sørger for at vi leverer på dette, og vi gleder oss til å fortsette å inspirere ungdommen til å få i seg mer frukt og grønt, avslutter Tandberg.

Kreatørduoen Isabelle Eken og Kamilla Wold sier at det er inspirerende å skape innhold som er ernæringsmessig viktig for målgruppen, på en kanal som både gir mange muligheter og man får umiddelbar respons. Sammen med filmfotograf Marius Svendsen, SoMe rådgiver Markus Tangløkken og prosjektledere Jannicke Smevik Hoff har de for OFG allerede oppnådd nesten 15.000 følgere og rundt tre millioner visninger av morsomme og smakfulle hacks.

Her finner du Hackn’Snacks.