Oversett av oversettelsen
Tante Randi og DNB tester ut AI fra et likestillingsperspektiv.
Aktuelt byrå

Tante Randi Reklamebyrå

Det er mye snakk om AI i disse dager, og de fantastiske mulighetene det byr på for fremtiden. På mange måter er AI vår kollektive bevissthet. Så hvis en AI diskriminerer, hvem er det da som egentlig står bak disse holdningene?
Tante Randi og DNB brukte en oppsiktsvekkende glitch der Google Translate jobber mot likestilling, og dro det frem i rampelyset for å oppleve hvordan det påvirker våre holdninger.
– Vi ville bruke denne teknologien mot seg selv, både som en demonstrasjon av noe folk flest ikke var klar over, og vise dem at det går an å teste hvordan vi ligger an med likestilling – en slags stresstest av våre felles holdninger. Skal AI være fremtiden, må vi først få den ut av fortiden, sier teamet bak kampanjen.
DNB jobber for å tette kapitalgapet gjennom konseptet #huninvesterer.
Involverte byråer
Involverte
Mette Kristin Olsen
Ansvarlig hos DNB
Aina Lemoen Lunde
Ansvarlig hos DNB
Pia Svärd
Ansvarlig hos DNB
Erik Krogh
Ansvarlig hos DNB