Redningsselskapet med Norges første norgesturné på TikTok

Denne sommeren fortsatte Redningsselskapet TikTok-suksessen og sendte vannglede-ambassadørene Max og Torkel på en storstilt norgesturné.

Toppbilde

Selv om mange tenkte at sommeren 2021 kom til å bli annerledes enn annerledes-sommeren 2020, visste Redningsselskapet at mange nordmenn kom til å fortsette Norges-ferien der de slapp. Etter første runde med TikTok-kampanjen «Norges kuleste sommerjobb», hvor Redningsselskapet skulle finne vannglede-ambassadører for å spre vannsikkerhet og vannglede til en yngre målgruppe – var det nå tid for at Max og Torkel dro dit de unge var, langs hele Norges kyst.

– Vi i Redningsselskapet er ikke redde for å prøve nye ting og da JCP PRAD viste oss hvordan vi kunne fortsette å nå bredt ut til de unge med det viktige budskapet, visste vi at det var dette vi ønsket å ha fokus på i sommer, sier Fredrik Sahlin, markeds- og salgsdirektør i Redningsselskapet.

Med en egen vannglede-bil, har Max og Torkel turnert fra Lindesnes i Sør til Tromsø i Nord, med sin helt egne blanding av vannsikkerhet og vannglede. Der de i fjor nådde over 5,5 millioner organiske visninger på TikTok har de i år økt til 11,2 millioner organiske visninger, hatt en økning i følgerbasen på 748% og over 275 000 likes. Den unge målgruppen Redningsselskapet har kartlagt som viktig i kampen mot drukning, har igjen engasjert seg, fått informasjon om vannsikkerhet og skapt vannglede over hele Norge (artikkelen fortsetter under filmene).

Det er ikke bare de unge på TikTok som har engasjert seg i Max og Torkels TikTok-turné. Både den lokale og nasjonale pressen har gjennom sommeren fulgt turnéen til Redningsselskapet, som har gjort det mulig for Redningsselskapet å kommunisere til en enda større målgruppe med kanskje sommerens viktigste budskap.

Byråleder Lars Eia Kirkholm er ikke i tvil om hvordan de igjen klarte å gjennomføre en suksessfull TikTok-kampanje for Redningsselskapet. – Dette er resultatet av hardt arbeid, et knallbra team og samarbeid på tvers av faggrener. Ikke bare internt i JCP PRAD, men viljen og ønsket fra Redningsselskapet om å gjøre noe som både skaper effekt og engasjerer, har vært viktig for alt vi har fått til, forklarer Kirkholm.

Involverte

F

Fredrik Sahlin

Ansvarlig hos kunde

L

Ludwig Gjendemsjø

Ansvarlig hos kunde