Reklame for en reklame. For Power.
I høst lanserte Power en ny kampanjefilm, til bruk i alle flater, som skal fungere som et verktøy når de trenger å løfte frem et taktisk budskap, uten å måtte ty til klassisk pris og produkt og uten å måtte lage en ny film hver gang.
Aktuelt byrå
Schjærven Reklamebyrå
– Schjærven har allerede utfordret oss i hvordan det går an å snakke lavpris, som resulterte i vårt reklamekonsept «low prices – it’s electrifying», sier Johannes Ittelin-Brynildsen, Head of Nordic Marketing i POWER International AS.
– Det har løftet oss på alle parametere, og har derfor vært en svært vellykket investering.
– Vi ønsker jo å være «nordiske mestere» i kampanjekommunikasjon, og vi ønsket da å se hvordan den tradisjonelle «løp og kjøp»-kommunikasjonen kunne løses i samme univers, fortsetter Johannes.
– Vi ønsker å lage reklame som formidler følelsen av å handle hos Power, og som konseptet sier så er low prices, it’s electrifying. Så hvordan reagerer du når du blir electrified? Vel, kanskje det er som i filmen?, sier kreatørene Caroline og Arnt.
Til å lage filmen fikk de hjelp av regissør Alexander Halvorsen og OBHF.
– Det er sjeldent man får lov til å jobbe med idéer som tør å fokusere hundre prosent på det visuelle. Å få lov til å leke med profil, kamerateknikk og bevegelser gjorde at dette var et skikkelig gøy prosjekt å være med på, sier regissør Alexander Halvorsen
– Av og til er det deilig å bare elske sin egen merkevare
Som en del av filmen har vi også utviklet et eget musikkspor med musikkprodusent Hilton Hozier, der vi har brukt Power sin lydlogo som kjerne i låta. Dette er noe vi satser på fremover for å fortsette å bygge vår soniske identitet.
– Filmen er gjennomsauset av egne brand assets, fra oransjefarge på alt av lys og detaljer, maskoten Pow, vår egen lydlogo og til plakater i bakgrunn med eget lavprisbudskap for kundene på vaskeriet. Av og til er det deilig å bare elske sin egen merkevare, sier Knut Røse, leder for rådgiverne i Schjærven reklamebyrå (Ikke et sitat kunden har betalt for).
Involverte byråer
Tone Bedzeti
Prosjektleder