Retail Factory og Clarins lager grønn oase midt i Oslo sentrum

Hudpleiegiganten Clarins har hatt popup-butikker over hele verden, og nå er det Norge og Oslos tur. Oppdraget med å utvikle butikken har falt til Retail Factory, og resultatet kan man se utenfor Glasmagasinet de neste tre ukene.

5 S4 A407422
5 S4 A408095
5 S4 A409964
Clarins pressemelding52

– Da vi skulle utvikle en popup-butikk i Oslo måtte vi lage noe tilpasset det norske publikummet. For det plantebaserte varemerket ønsket vi å skape en retailopplevelse utenom det vanlige, noe som resulterte i en grønn oase og pusterom i et ellers pulserende byliv, som skal stå på Glasmagasinet fra 24. april til 13. mai. Konsept, plassering og samarbeid gir mulighet for salg av produkter, samtidig som vi bygger varemerke – i riktig målgruppe og ikke minst i riktig forbrukersituasjon, forteller teamleder i Retail Factory, Sara Morling.

– Vi har helt siden vi først begynte å snakke om popupen i høst hatt et fantastisk samarbeid med Clarins, og det er ikke til å legge skjul på at vi er stolte over resultatet. Prosjekter som dette er utrolig morsomme, og det er gøy å se resultatet av et halvt års arbeid i levende live. Det har vært en drøm å jobbe sammen med Solveig i Clarins på dette prosjektet.

Vil gi kundene en unik opplevelse

Popupen skal være fungere som en butikk der kunder kan handle på en litt annerledes måte, samtidig som de kommer nærere produktene til Clarins.

– Vi ønsker å gi kundene våre en unik opplevelse gjennom vår egen Clarins-popup i samarbeid med Kicks, og tilby mer enn bare produkter. Her kan vi hjelpe og se kundenes behov, og våre Clarins-representanter kan skreddersy hudpleierutiner og produkter til kundene. Vi ser at folk fortsatt foretrekker å gå i en fysisk butikk når de skal handle beauty-produkter, sier Solveig Pettersen Ulvestad, Senior Brand Manager i Clarins.

– Det er noe med å kunne ta, føle og lukte på produktene. Dette er en mulighet for kundene våre til å oppleve Clarins gjennom alle sansene.

I forbindelse med popupen skal det skje flere spennende arrangementer, og det er blant annet inngått et samarbeid med artisten Dagny.

– Det vil også bli arrangert mocktail-kurs, plante-workshop, konkurranser og en meet and greet med Dagny, som også har designet en totebag i forbindelse med dette, forteller Morling.

5 S4 A433682
Teamleder i Retail Factory, Sara Morling, og Solveig Pettersen Ulvestad, Senior Brand Manager i Clarins.

– Skikkelig lærerikt

Pettersen Ulvestad skryter av samarbeidet med Retail Factory.

– Det har vært et utrolig gøy prosjekt. Vi startet litt i det små, så ble det bare større og større underveis. Vi har gledet oss enormt lenge til åpning, og endelig skjer det. Vi har aldri gjort noe så stort, så det har vært skikkelig lærerikt.

– Så har det vært helt fantastisk å jobbe med Retail Factory! De har vist profesjonalitet i alle ledd, vært utrolig kreative og de er dyktige folk. Når vi har møtt på utfordringer, har de kommet opp med enda bedre løsninger. Jeg har nesten følt at de kan trylle, og det er så mange muligheter de har sett som jeg ikke hadde tenkt på at vi kunne gjøre, avslutter Pettersen Ulvestad.

Involverte byråer

Jcpnordic logo

Retail Factory