Ring 2 med stor myggkampanje

Ring 2 kapret nylig kunden Noragent etter en pitchrunde med flere byråer involvert. Nå slipper utbryterne fra Pol, Anti og SMFB, et helt nytt konsept for produktet Thermacell. Temaet i første kampanje er naturlig nok vårt forhold til mygg.

Skjermbilde 2022 06 01 kl 13 28 23

– Det er vanskelig å se noen særlig positive kvaliteter ved mygg, spesielt nede ved vannet i solnedgang en sommerkveld. Men Noragent utfordret oss likevel på om det finnes andre måter å snakke om problemet enn som en reinspikka pest og plage, forteller strategisk leder Per Kristian Voss Halvorsen i Ring 2.

– Derfor har vi valgt å se på det mer som et kommunikasjonsproblem mellom menneske og mygg. Vi forstår ikke myggen og de forstår ikke oss. Heldigvis finnes Thermacell, som kan klare opp i eventuelle misforståelser, fortsetter Halvorsen.

Et språk som myggen forstår

Noragent har opplevd en eventyrlig vekst de siste årene, med bestselgere som Myggolf, Mosquito Magnet og allerede nevnte Thermacell i porteføljen. Kampanjen for Thermacell er selskapets største satsning så langt, og det er produsert hele sju forskjellige filmer som skal gå på Discovery og TV 2. i tillegg er det utviklet filmer for online, SoMe-uttak og en radiokampanje under samme paraply. For både kunde og byrå har det vært viktig å utvikle et konsept som skiller seg markant ut, både i måten man snakker om myggproblemet på, men også i blokka blant alle andre annonsører.

– Vi har forsøkt å utvikle et distinkt konsept med et tydelig formspråk som differensierer Thermacell og bygger merkevaren langsiktig. En av utfordringene i bransjen er nemlig manglende kjennskap til avsenderne i kategorien. Det er litt som myggspray, en annen måte å bekjempe mygg på; alle bruker det, men svært få er lojale til produsentene. Jobben nå blir å skape en tydelig kobling mellom Thermacell og det produktet deres gjør - nemlig å snakke et språk som myggen forstår.

– Funnet vår måte å kommunisere på

Thomas Holmen-Jensen i Noragent AS mener det ligger en befriende strategi bak kampanjen.

– Det har vært veldig spennende å utvikle konseptet i tett samarbeid med Ring 2, og nå føler vi virkelig at vi har funnet vår måte å kommunisere på. Vi synes at det er et lekent og interessant manér, som får frem konseptet og produktegenskapene på en tydelig og folkelig måte. For oss som bruker mye av tiden vår på disse produktene, er det dessuten godt å slippe de sedvanlige, negative og demoniserende vinklingene.

I filmene møter vi et eldre ektepar som hygger seg i hagen en vakker sommerkveld, men som opplever at idyllen brytes da det etterhvert dukker opp flere selskapssyke, men uvedkommende gjester. Rett og slett fordi ingen har sagt tydelig i fra.

Filmene er produsert av Fantefilm med Marius Holst på regi, og radiokampanjen er gjort av Både Og og Eskil Paus på regi.

«Invitert»

Thermacell_invitert_01_20s.mp3
Last ned

«Invitert 2»

Thermacell_invitert_02_v2_20s.mp3
Last ned

«Invitert 3»

Thermacell_invitert_03_20s.mp3
Last ned

«Invitert 4»

Thermacell_invitert_04_20s.mp3
Last ned

Selve produktet Thermacell fungerer slik at det slipper ut et avvisende middel som gjør at mygg og knott holder seg unna, og det skapes en mygg og knottfri sone på 20-29 kvadratmeter. Thermacell-produktene distribueres bredt hos forhandlere som Coop, Sport1, Jernia, Elkjøp, Europris, Power og Clas Ohlson, for å nevne noen.

Andre involverte

T

Thomas Holmen-Jensen

Ansvarlig hos kunde