
Til tross for at det finnes mange land med langt flere soltimer enn i Norge, ligger vi på andreplass i verden over dødelighet som følge av føflekkreft. Hvert år rammes rundt 2200 nordmenn av kreftformen.
Kreativ leder i WAL, Fredrik Bjørn, forteller om ideen.
– Den synligste «utendørsflaten» der budskapet til Kreftforeningen er aller mest relevant er jo huden til folk. Dette ble utgangspunktet for «Selg huden din til Kreftforeningen», der vi har laget en rekke midlertidige tatoveringer med budskap som tar utgangspunkt i Kreftforeningen solråd.
Kampanjen er utviklet som en dugnad av den kreative avdelingen til WAL.
Involverte byråer

Casper Evensen
Kreatør
Einar Bardal Lloyd Webber
Kreatør
Lisa Mathilde Donoghue
Innholdsprodusent
Sonje Brøndmo
Produsent
Eirik Knutsen
Film og foto
Kaja Isnes
Designer
Susan Hansen
Designer
Espen Dalen
Designer
Elise Hårberg
Prosjektkoordinator
Thomas Bråthen
Prosjektkoordinator
Involverte
Andreas Bjørnstad
Ansvarlig hos kunde
Sandra Kristiansen
Ansvarlig hos kunde
Beate Eikaas
Ansvarlig hos kunde
Line Høst
Ansvarlig hos kunde
Heidi Elisabeth Odde Karstensen
Ansvarlig hos kunde