Selg huden din til Kreftforeningen

I sommer oppfordrer Kreftforeningen solhungrige nordmenn til å selge huden sin til dem. De vil nemlig bruke hud som annonseflater for å fremme budskap om gode solvaner. «Annonsene» har form som midlertidige tatoveringer.

0 forside

Til tross for at det finnes mange land med langt flere soltimer enn i Norge, ligger vi på andreplass i verden over dødelighet som følge av føflekkreft. Hvert år rammes rundt 2200 nordmenn av kreftformen.

Kreativ leder i WAL, Fredrik Bjørn, forteller om ideen.

– Den synligste «utendørsflaten» der budskapet til Kreftforeningen er aller mest relevant er jo huden til folk. Dette ble utgangspunktet for «Selg huden din til Kreftforeningen», der vi har laget en rekke midlertidige tatoveringer med budskap som tar utgangspunkt i Kreftforeningen solråd.

1
2
3
4
5
6
7

Kampanjen er utviklet som en dugnad av den kreative avdelingen til WAL.

Involverte byråer

WAL logo 1080x1080 kreativt forum
WAL
C

Casper Evensen

Kreatør

E

Einar Bardal Lloyd Webber

Kreatør

L

Lisa Mathilde Donoghue

Innholdsprodusent

S

Sonje Brøndmo

Produsent

E

Eirik Knutsen

Film og foto

K

Kaja Isnes

Designer

S

Susan Hansen

Designer

E

Espen Dalen

Designer

E

Elise Hårberg

Prosjektkoordinator

T

Thomas Bråthen

Prosjektkoordinator

Involverte

A

Andreas Bjørnstad

Ansvarlig hos kunde

S

Sandra Kristiansen

Ansvarlig hos kunde

B

Beate Eikaas

Ansvarlig hos kunde