Soundly skriker i fra seg i ny reklamefilm

Den norske lydeffektplattformen Soundly er klar med den nye kampanjen «You say scream, we say how high». Nok en gang er humor og sjangerlek i fokus.

Thumbnail

– Vi er jo filmnerder alle mann her på huset og det samme er kundene våre. Så da vi kokte opp denne ideen sammen med manusforfatter Marius Rolfsvåg var det noe som vi umiddelbart hadde lyst til å satse på, sier Peder Jørgensen, daglig leder hos Soundly.

– Utfordringen var at ideen var vanskelig å gjennomføre i Norge og over vårt normale markedsbudsjett. Da vi kom i kontakt med regissør og produsent Ola Martin Fjeld i Mexico, fikk prosjektet bein å gå på, sier Erling Hoff, markedssjef hos Soundly.

Ola Martin Fjeld har de siste fire årene bodd i Mexico, og han har opparbeidet seg et produksjonsnettverk der.

– Soundlys reklamestil er leken og eksperimentell, og det har vært en fryd å ta for seg humoristiske klisjéer fra film. Et erfarent filmcrew filmet på eksotiske locations i Mexico, noe som resulterte i en stemning i filmen vi ikke kunne ha oppnådd ved å filme i Norge. Den nye filmen kler Soundly som merke meget godt!, sier Ola Martin Fjeld.

– Soundly strekker seg langt for kundene, og vi synes filmen er en fin måte å illustrere dette på. I tillegg til filmen lanserer vi en ny funksjon hvor folk kan ønske lyder de savner. Vi testet denne funksjonen i forrige uke og mottok ønske om flere frisbeegolflyder. Dagen etter reiste to lyddesignere til Holmenkollen frisbeegolfbane for å ta opp, og senere på kvelden var lydene tilgjengelig i Soundly, sier Erling Hoff.

Se filmen her.

Her kan du se bakomfilmen fra produksjonen.

Involverte byråer

Soundly

Involverte

M

Marius Rolfsvåg

Manusforfatter

O

Ola Martin Fjeld

Regissør og produsent

P

Peder Jørgensen

Ansvarlig hos Soundly