Speilsalen serverer «en symfoni»

Bli med på en kulinarisk reise i Speilsalen, en symfoni av smak og opplevelser i tre spektakulære akter.

HERO Speilsalen Act 1 1 38 1

Speilsalen er Britannia Hotels prestisjetunge gourmetrestaurant og fikk sin første Michelinstjerne bare 10 måneder etter åpningen. For å skape begeistring og tiltrekke nye gjester fra hele verden, bestilte de et visuelt konsept fra regiduoen TYD. Våren 2024 arrangeres Bocuse d'Or Europe i Trondheim, og Britannia ønsker å bruke filmene for å nå et internasjonalt publikum og befeste Speilsalen sin posisjon som en av Nordens fremste restauranter.

– Det å få en Michelinstjerne krever enormt med tid, håndverk og perfeksjon. Å jobbe med Speilsalen med sin høye kulinariske standard fylte oss med ærefrykt. Vi ønsket å levere en ekstraordinær visuell fortelling som understreket restaurantens dedikasjon til perfeksjon, forteller co-regissør Ole Jørgen Larssen.

Full forestilling

Filmene tar utgangspunkt i Speilsalens meny som har navnet «full forestilling». På samme måte som menyen, er filmene delt inn i tre akter. Hver akt tar med seerne på en gastronomisk reise som viser hvordan kortreiste råvarer blir til kulinariske kunstverk. Britannia ønsket at den visuelle fortellingen skulle ha samme nivå av presisjon og kreativitet som det Speilsalen leverer.

– Vi er strålende fornøyde med hele prosessen, fra vi jobbet frem konseptet til det fantastiske sluttresultatet, som virkelig er en Michelin-stjerne verdig i seg selv, forteller Peter André Gjerde, Director Of Marketing & Communication Britannia Hotel.

TYD har vært totalleverandør for komplett konsept fra idé og manus til regi, filming og ferdigstilling. Målet for kampanjen var å skape en visuell bro mellom naturen, hvor råvarene kommer fra, til Speilsalen, hvor de forvandles til kulinariske retter.

– Hver rett er belyst med en distinkt lysstråle eller refleksjon, inspirert av restaurantens mange speil og krystaller. Dette visuelle grepet bygger bro mellom råvarenes naturlige opprinnelse og deres forvandling til utsøkte retter i restauranten, avslutter co-regissør Andreas Børsting Røe.

Nonspace har bistått i utviklingen av det kreative konseptet «En symfoni», samt utviklet grafiske elementer og det tekstlige budskapet i filmene. Nonspace var også mediebyrå på denne kampanjen.

Andre involverte

K

Kjetil C. Astrup

Undervannsfotograf

D

Doan M. Nguyen

Gaffer