Store tanker kan oppstå på uventede steder

Det nye kommunikasjonskonseptet til Schibsted Bedrift, «Det koster lite å få ansatte som tenker større», har fått sitt første kampanjeuttak – og viser konsernsjef Kristin Skogen Lund fra en helt ny side.

Manus står bak både det overordnede kommunikasjonskonseptet og den første kampanjen under den nye budskapsparaplyen. Kreatør Siri Skaustein er glad for at både kunden Schibsted Bedrift og konsernsjef Kristin Skogen Lund, turte å tenke utenfor boksen når de kommuniserer til bedriftsledere.

– Vi ville snakke om noe mer enn bare selve produktet bedriftsabonnement på aviser, og løfte det opp på et mer overordnet nivå. Hvor oppstår de store tankene, og hva skal til for å få disse tankene til å blomstre, sier hun.

Regissør Andreas Bastian Nordberg står bak kampanjefilmen, som gir seerne innblikk i hvor de mest kreative og fruktbare tankene til Kristin Skogen Lund oppstår.

– Da jeg var 11 år gammel og på vei til skolen, fant jeg ut hvordan jeg kunne optimalisere erteskyteren min ved å bruke metall istedenfor dorull, så det er klart jeg kjenner meg igjen når Kristin sier at hun kom på at Schibsted bør kjøpe Ebay, da hun luket i bedet.