Styrkeløft for Alphatek-profil

Alphatek, et norsk selskap som utvikler høyteknologisk vektløftingsutstyr, ønsket seg en merkevareidentitet som bedre reflekterte kvaliteten og ambisjonene til selskapet. Rent, minimalistisk og uttrykksfullt design ble løsningen.

Styrket identitet for treningsteknologi

Alphateks nye profil ble både minimalistisk og uttrykksfull. For treningssentre og andre i målgruppen er det viktig å ikke fylle opp lokalene med mye visuelt rot, derfor var det viktig at designet var rent og enkelt. I bruk er produktdesignet lekent og uttrykksfullt med små, fargerike detaljer som løfter produktet og gir det særpreg.Logoen er en pikselert, digital versjon av alpha-symbolet. Logoen ser også ut som en figur i ferd med å løfte en vektstang. Fargepaletten er mørk, minimalistisk og elegant.

Group 109
5 UI
Plate2

Produktutvikling, animasjon og UI

Sammen med Alphatek fikk vi mulighet til å teste navigasjonsplaten, og utviklet et innovativt og intuitivt bruksmønster. Hvordan man velger menypunkter og navigerer ved bruk av vektplassering og «tapping» på platen er inspirert av hvordan man bruker smarttelefoner, noe som er kjent for alle.

Screen
T shirt2

Vi anvendte også bruksmønster man ofte ser på konsollspill. Definerte overganger og mikro-animasjoner hjelper brukeren å navigere og forstå logikken i verktøyet.

Untitled 2 of 3
Untitled 3 of 3
Whiteboard1

Involverte byråer

38593 e8764 original
Fasett
H

Helle Formo Hartz

Prosjektleder

L

Line E. Askeland

Prosjektleder

B

Bjørn Varga Salte

Utvikler