![19200 5d5b5 original](https://kreativtforum.imgix.net/images/19200-5d5b5-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=975&w=1400)
![35195 205b3 original](https://kreativtforum.imgix.net/images/35195-205b3-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=975&w=1400)
Norsk Sykepleierforbund var opptatt av å holde spørsmålet om likelønn aktuelt og høyt på agendaen i valgkampen. Alle partiene ble gitt en utfordring litt utenom det vanlige, i form av sykepleiernes egen «partilederutspørring». Hvert parti fikk tilsendt ett og samme todelte spørsmål, som de ble bedt om å besvare med inntil 25 ord. Og med beskjed om at deltakelse i utspørringen var frivillig men at det ikke ville bli holdt hemmelig hvem som eventuelt ikke svarte.
Resultatet av den alternative bruken av annonseformatet rykkes inn i morgendagens aviser. Partiene fikk mulighet til å utdype svarene sine på nettet, hvor forbundet også kommenterer partienes svar.
Klikk neste-pilen og last ned annonsen som pdf for å kunne granske detaljene.
Byrå: Dinamo
Rådgivere: Eskil Sivertsen og Erik Loe
Tekstforfatter: Stein Simonsen
AD: Torstein Greni
Formgiver: Guro Trevland og Lis Lønning
Prosjektleder: Anne Gro Carlsson
Fotograf: Marcel Leliënhof
Fotomanipulasjon: Photofinish
Medierådgiver: Pål Drage
Kampanjeansvarlig hos kunde: Torgeir Knag Fylkesnes
b551b3b5-f858-42e5-a7d8-46199ed672bf.pdf
Involverte byråer
![58579 11676 original](https://kreativtforum.imgix.net/logoImage/58579-11676-original.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fillInterval=200&fillTransforms=1&fit=crop&fm=webp&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=80&q=85&transformer=imgix&w=80)
Dinamo AS