Tester folks hjelpsomhet i jula

NorgesEnergi tester folks hjelpsomhet i julestriden og dukker uanmeldt opp på døren til dem som har hjulpet Klaus.

Hovedfilm. Flere filmer følger under.

– Man er jo aldri garantert at man treffer spikeren på hodet. Men denne gangen kan vi trygt si at vi har truffet «julenerven» hos folk, sier PR-ansvarlig Rita Thune hos Norges Energi.

PR-byrået Something Good har jobbet tett med strømgiganten i høst og har levert strategi og den kreative paraplyen «Vi lyser opp hverdagen». Julefilmen er det første uttaket på denne retningen.

– Vi er så utrolig glade for at dette traff blink og må jo innrømme at vi hadde jo hjertet i halsen på sett. Det er ikke akkurat enkelt å snike seg rundt i hagene med Sølvguttene og et helt produksjonsteam på slep uten å bli oppdaget, forteller kreativ leder Markus Lind i Something Good.

– Og så det er jo også kanskje den morsomste produksjonen vi har gjort også! Vi frøs oss blå i bitende minusgrader, men det var helt magisk da Sølvguttene sang. Da var det flere på sett som tutet, skyter kreatør Lise Dragland inn.

Filmen er kun publisert på Facebook, men har blitt plukket opp av både lokalaviser og andre nettsteder som har delt filmen videre. Det har i tillegg blitt laget en helt del ekstramateriale som i tur og orden kommer til å bli publisert på Facebook. Noe av dette kan du se her.