TiNDLE, et alternativ til kylling, akselerer planterevolusjonen med nytt merkevaredesign

Plantene redder oss. Og det Singaporebaserte mat-start-up-selskapet TiNDLE viser vei med sin lekre, plantebaserte kylling. Det etablerte, skandinaviske FMCG-byrået Everland hjalp dem med å definere og utvikle en fengende merkevare som avspeiler opplevelsen og oppmuntrer kokker og forbrukere over hele verden.

Tindle Pack
Tindle Box
Tindle Burgir
Tindle collage
Tindle Patch

I 2020 reiste industrien for alternative proteiner nesten 20 milliarder kroner i investeringer, noe som er mer enn noen gang tidligere. Hvorfor? Fordi de utvikler løsninger på noen av våre allerstørste utfordringer som klimaendringer og global hungersnød. Planter krever mindre land og vann og genererer færre drivhusgasser. Det er den åpenbare løsningen.

Men hvordan gjør du plantebaserte matvarer til det foretrukne valget? Det Singaporebaserte start-up-selskapet TiNDLE og designbyrået Everland samarbeidet om en merkevareopplevelse som vekker nysgjerrigheten for å støtte det plantebaserte alternativet.

Ti NDLE Char Siew Bao scaled
Ti NDLE Bun Cha scaled

Nysgjerrig på planter?

TiNDLE handler om å vekke vårt indre barn og prøve noe nytt, bare fordi! Det er en god merkevareposisjon for en ny merkevare som gir nytt liv til enhver meny. Den nye merkevaren fokuserer på følelsene og å få folk til å nyte opplevelsen og sensasjonen ved å prøve noe nytt. Akkurat som navnet TiNDLE etterlater en merkelig familiær smak og tekst bare ved å si det. Det er akkurat den opplevelsen du får når du spiser «kylling» laget av planter.

– Vi gjorde TiNDLE til en merkevare som fokuserer på nysgjerrighet. Det handler om å være annerledes, velsmakende, oppsiktsvekkende og nysgjerrig på mer. Det fleksible designet gjør det enkelt for restauranter å være som mye TiNDLE som de ønsker, men en ting er sikkert: når du ser TiNDLE-flagget vaie i vinden, kan du glede deg til en smakfull og ny opplevelse!, sier Carl Johan Larsson, creative director og partner hos Everland

Tindle Social

Merkevareposisjonen er også ideell for en frisk tonalitet og et design som er skapt for å vekke oppmerksomhet. Sammen med det fengende navnet er det skapt for å få folk til å snakke om produktet. Og selv om målgruppen ikke er den gjennomsnittlige forbruker, men en annen og litt mer kresen målgruppe, nemlig kjøkkensjefer på restauranter.

– Everland forsto bransjestrategien vår og hvem vi er. Det var helt avgjørende for å kunne skale identiteten og personligheten til TiNDLE. Jeg ble særlig imponert over den høye kvaliteten og det brede spekteret som teamet utforsket i løpet av prosessen, samt hvordan de hjalp oss med å lande det nåværende designet. Jeg vil med glede arbeide med Everland igjen på fremtidige prosjekter, sier Jean Madden, CMO for NextGen Foods, TiNDLE.

Full fart fremover!

TiNDLE når hver dag ut til stadig flere kokker og kunder. Akkurat nå er de representert i Singapore, Hong Kong, Macau, Dubai, Abu Dhabi og Kuala Lumpur. TiNDLE står på menyen i flere fremtredende restauranter, også med Michelin-stjerner. Så hvis du er sulten på mer, kan du bare følge smaksløkene dine. Det er absolutt sannsynlig at det står en TiNDLE-rett på menyen nesten gang du skal ut å spise.

Les mer på www.tindle.com

Om Everland

Everland er et strategisk merkevare- og designbyrå som arbeider globalt i og utenfor Skandinavia. Vi bidrar med å definere og designe markedsledere – og dem som har ambisjoner om å bli det. Kundene våre inkluderer REMA 1000, Carlsberg, Danone, Hanegal, Orkla Foods, Tindle og GP Batteries. Les mer på ​www.everland.dk

Involverte byråer

Everland