Tine Iskaffe Energi for de med lakenskrekk

En helt ny type Tine Iskaffe full av energi, «Iskaffe Energi». Den visuelle produktidentiten er utviklet av Tangram Design.

22018 9c439 original
Tine Iskaffe Energi
22019 cf0f5 original
Tine Iskaffe Energi
22020 fc0f3 original
Tine Iskaffe Energi - front og bakside
23021 2f662 original
23022 57313 original

Tine Iskaffe befinner seg i markedskategorien «smaksatt melk» og er markedsleder innenfor denne. Eksisterende smaker er Iskaffe Cappuccino, Iskaffe Mocca og Iskaffe Latte. For å møte økende konkurranse ønsket Tine å tilby en ny type Iskaffe i segmentet «Energidrikker», en stadig voksende kategori.



Iskaffe Energi er det nye tilskuddet til Iskaffe serien og består av to nye iskaffevarianter for de med lakenskrekk. Iskaffe Cortado og Iskaffe Brasil er kruttsterke og kaffemengden tilsvarer tre espresso.


Sterk produktidentitet

Tine lanserte iskaffen sin for over 15 år siden med en sterk visuell produktidentitet som ligger til grunn for alle nye produkter som tilføyes serien. Kjernen av den visuelle identiteten ligger i kubemønsteret som endres fra produkt til produkt. For å formidle energien og koffeinmengden har Tine Iskaffe Energi et rødt og kraftig prismemønster. Iskaffe Energi er de eneste produktene som har farget kubemønster og et grafisk element på etiketten bak navntrekket.

Cortado – fra den iberiske halvøy


Cortado skriver seg fra den iberiske halvøy, og både Spania og Portugal har stolte ryttertradisjoner. Det er grunnen til at Cortado bærer silhuetten av en ridende rytter til hest på det spanske flaggets farger. Caffe Brasils «etikett» er basert på det brasilianske flagget.


I 2012 fikk Tine Iskaffe Energi gull i Pentawards i Paris.



Involverte byråer

22226 e2173 original

Tangram Design AS