WAL tar med TINE på «Tur med retur»

Med Cecilie Skog i spissen lanserer TINE tiltaket «Tur med retur», hvor hensikten er at nordmenn også skal få øynene opp for plast på land.

Det har vært mye fokus på havplast de siste årene. Med Cecilie Skog i spissen lanserer TINE tiltaket «Tur med retur», hvor hensikten er at nordmenn også skal få øynene opp for plast på land.

94118 d8a5b original

«Tur med retur» er først og fremst en mentalitet om at du alltid skal komme tilbake fra tur med litt mer enn du hadde med deg da du dro. Tur med retur er også en nasjonal dugnad den 22. september, hvor hele Norge oppfordres til å gå på tur og plukke søppel.

TINE ble nylig kåret til Norges mest bærekraftige merkevare. Hos WAL synes de det er gledelig at TINE kom til byrået med et ønske om å skape et nytt grønt initiativ.

– Nordmenn er verdensmestre i å gå på tur, men ikke alle er like gode til å rydde opp etter seg, og her oppdaget vi et mulighetsrom. TINE har alltid vært en forkjemper for fysisk aktivitet og vi ønsket å kombinere dette med et grønt initiativ hvor hele Norge kunne bidra. Resultatet er «Tur med retur», forteller rådgiver Christian Bernt.

Her kan du lese mer om prosjektet.