Verdens lengste reklamefilm for trøndersk fiber
Facebook sier at videoen din ikke skal være lengre enn 15 sekunder. NTE sier «hold my beer».
Aktuelt byrå
Superponni
NTE utfordrer konvensjonene i sin siste reklamefilm for fiberutbygging i Trøndelag. I en 11 minutter lang film møter vi Øyvind, som henger på en åker og prøver å overtale deg til å bestille lynraskt fiber. Det går vel sånn passe bra.
– Det er en drøm å kunne eksperimentere med reklameformatet sammen med kunden og snu opp ned på best practice, sier Tor Martin Norvik, kreativ leder i Superponni.
– Det er skremmende å tenke på at vi må presse all handling innen 3 sekunder. Noen ganger trenger en historie mer tid, og i dette tilfellet tok det 11 minutter.
– Etter å ha jobbet med markedsføring i noen år, så er det ingen tvil om at ting endrer seg. Noen synes sikkert vi er helt kokko som lager en reklamefilm på 11 min, men vi har tro på at med kjennskapen til kommunikasjonskonseptet vårt, så kan dette funke. Dette er så klart en del av en større kampanje bestående av flere formater. Alt handler om å utfordre og fange oppmerksomheten til folk, sier Marte Melhus, ansvarlig for kampanjen hos NTE.
Vi tror det mest sannsynlig er verdens lengste reklamefilm som noensinne er laget for trøndersk fiber.
Involverte byråer
Øystein Eugene Hermstad
Kreativ produsent
Asbjørn Grønli
Rådgiver
Anette Hammer
Senior designer
Ambolt Audio Lyddesign
Aleksander Askim
Filmfotograf
Andre involverte
Ranja Vassli
Leder for markedsføring NTE
Marte Melhus
Markedsfører NTE
Jesper Opheim
Lyd
Kristian Thoresen
Prod. ass.
Øyvind Brandtzæg
Skuespiller