Verdensdagen med Julekampanje for dem som gruer seg til jul

Verdensdagen for Psykisk helse og det kreative marketingbyrået Molte utvider årets digitale reklamekonsept, «Følg opp» med en julespesial. Den er laget på samme lest som høstens; med animasjonsfilmer av sms-dialog samt Urban Dictionary plakater.

21 Verdensdagen Urban Dictionary Jul Post1 4x5 Grønn
21 Verdensdagen Urban Dictionary Jul Post3 4x5 Grønn
21 Verdensdagen Urban Dictionary Jul Post6 4x5 Grønn

– I julen blir det vonde vondere for mange, sier tekstforfatter og Daglig leder i Molte, Guro Soelberg Martinsen. – En del sliter blant annet med konseptet familie og mange blir ekstra ensomme eller føler seg som femte hjulet på vogna når det ringer inn på julaften. Denne julekampanjen skal minne oss om at familiebegrepet kan romme så mye mer enn den gjengen man er født inn i og at det er plass til alle.

Molte-teamet tror mange vil kjenne seg igjen i dialog-animasjonene de har skapt og kanskje trekke litt på smilebåndet. – Det er jo noe gjenkjennbart med å føle seg litt utenfor og utilpass i julen. Det har vi tatt litt pulsen på. Ettersom kampanjen i høst ble en braksuksess var det veldig gøy å få spørsmål om vi kunne lage en juleversjon. Vi håper den blir delt og at den skaper en positiv effekt.

Kampanjeelementene utviklet av Molte er en del av alt det Verdensdagen publiserer gjennom hele desember. Publiseringsplanen til verdensdagen for psykisk helse er smekkfull og byr på nye innlegg daglig gjennom hele jula.

Flere plakater og filmer blir lansert fortløpende.

Involverte byråer