VG redder samtalen

I en forlengelse av julekampanjen (som igjen var en forlengelse av profilkampanjen fra i fjor), har VG og SMFB kommet ut med flere korte filmer som spiller videre på samme konsept om at VG er en optimal samtalestarter (eller samtaleredder) i hverdagen.

Skjermbilde 2022 06 29 kl 12 23 39

I julefilmen fra 2021 møtte vi en familie som hygger seg med klassiske juleretter. Da bestefar mistet gebisset i kålrabistappen, kom det eldste barnebarnet til unnsetning og nevner en av de aktuelle sakene i VG. I en av de nye filmene møter vi samme familie, men i en mer hverdagslig setting.

I tillegg til dette møter vi to fremmede karer i en kronglete og langsom sklietur, og en nyansatt som fersker sjefen lese VG på toalettet.

De korte filmene har alle som mål med å kommunisere at VG, som en av Norges mest kjente merkevarer, er et bindeledd mellom nordmenn. Enten man er familie, vilt fremmede eller kollegaer. Holder man seg oppdatert og sjekker nyhetene, er det en god mulighet for å finne et felles samtaleemne motpartene kan relatere seg til, hvor klein situasjonen måtte være.

Som den siste kampanjen i SMFB og VGs reise, avsluttes samarbeidet med filmer som passer rett inn i konseptet byrået og mediehuset har jobbet på i lengre tid. VG er og forblir en del av den daglige samtalen.


Andre involverte

H

Hilde Gammelsæter

Markedssjef i VG

V

Vjollca Moazzem

Markedskonsulent i VG

T

Tine Wyller

Brand Manager i VG