Jula er ikke helt den samme uten VG

I forlengelse av høstens profilkampanje, kommer VG og SMFB fortløpende ut med flere korte filmer som viser mediehuset i rollen som en samtalestarter, eller samtaleredder, de ofte har i hverdagen til folk.

VG Julefilm SMFB

Først ut kom en julefilm som tar for seg en setting de fleste av oss kjenner seg igjen i: Julemiddag med storfamilie.

– Å sitte rundt middagsbordet i timevis med nær og fjern familie gir muligheter for samtaler som går i stå eller som trenger en liten omdirigering for at julefreden skal bevares. Det tror vi mange kan kjenne seg igjen i, selv om det forhåpentligvis ikke landet noe gebiss i julematen til folk flest. Uansett middagsselskap, vet vi at VG vil være med på å skape gode samtaler rundt bordet, på tvers av generasjoner og overbevisninger, forteller kreatør Linus Hjellström.

– Samfunnsoppdraget til VG i sin helhet er selvfølgelig mye større enn å redde samtalene til nordmenn i ukomfortable situasjoner, sier ansvarlig rådgiver i SMFB, Kristian Schøning Kristiansen. – Men VG er et progressivt og innovativt mediehus, og er kjent for å alltid formidle på en måte som gjør nyhetene tilgjengelige for alle. Da er det klart at mange samtaler rundt i landet dreier seg om nettopp ting de har lest i VG, og det er et veldig spennende univers å utforske, avslutter Schøning Kristiansen.

Resten av filmene kommer på nyåret, og utforsker flere situasjoner hvor det kan være greit å føre samtalen over på noe helt annet – som du har lest i VG.

Se filmen her.

Andre involverte

H

Hilde Gammelsæter

Markedssjef i VG

V

Vjollca Moazzem

Markedskonsulent i VG